מחיר קידום אתרים: כמה עולה התענוג ומה משפיע על המחיר?

הסוגיה השניה שהכי מעניינת בעלי אתרים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים היא כמה יעלה להם לקדם את האתר.

בעלי עסקים רואים בתהליך קידום אתרים הוצאה לא מבוטלת, ורוצים, במידה רבה של צדק, לדעת האם היא תשתלם מבחינתם.

הסוגיה הראשונה, אגב, שמעסיקה את אותם בעלי אתרים היא תוך כמה זמן יוכלו להגיע למקום הראשון בביטוי המפתח המרכזי בנישה שלהם.

במאמר הזה אני רוצה להסביר כיצד מתומחר פרויקט קידום אתרים, ולתת לבעלי אתרים כלים להבין את הצעת המחיר המוגשת להם.

כדי לא להשאיר אתכם במתח, אציין שטווח המחירים לקידום אתרים הוא גדול מאוד, ויכול לנוע בין כ 1500 ש"ח בחודש לאתרים קטנים יחסית בנישה לא תחרותית, ועד לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים בנישות סופר תחרותיות, עם אסטרטגיית תוכן מפלצתית.

אז בלי להכביר במילים, בואו ניגש לעניין.

הנה הקריטריונים שצריכים להנחות אתכם בקריאת הצעת המחיר שהועברו אליכם על ידי מקדם אתרים פרילנסר או חברה לקידום אתרים.

כמה עולה לקדם אתרים? צפו בסרטון:

מי מקדם את האתר?

עם כל הכבוד לפרמטרים אובייקטיבים כאלו ואחרים, בסופו של יום, כל מקדם אתרים מתמחר את עצמו בצורה שונה, בין היתר על סמך ביקוש והיצע בתחום.

מקדם אתרים שצבר 10 שנות ניסיון אינו דומה בתמחור שלו למקדם אתרים שזה עתה סיים קורס והתלמדות בנושא.

יתרה מכך, חשוב יהיה להבין באיזו מסגרת מסופק לכם השירות.

מקדם אתרים פרילנסר שעובד מהבית, יתמחר את פרויקט קידום האתרים בצורה שונה לגמרי מחברה שמעסיקה מנכ"ל, יועצים, ומפנקת את העובדים במטבח מאובזר עם מכונות קפה חדשניות.

אז הפרמטר הראשון והחשוב ביותר בתמחור של כל פרויקט קידום אתרים הוא זהות המקדם והמסגרת בה הוא פועל.

סביבת התחרות

כל בית עסק פועל בסביבת תחרות ייחודית לו.

יש עסקים שמושפעים בעיקר מהיבטים לוקאליים, מקומיים, הקשורים באיזור הגיאוגרפי שבו פועל העסק. אחרים מושפעים משחקנים חזקים בתחום שדווקא פועלים אונליין.

בתחום של קידום אתרים אורגני (SEO) יש תחומי פעילות שרמת התחרות בהם היא נמוכה ומאפשרת ביצוע פרויקטים בטווח זמן של חודשים עם תמחור לא גבוה מידי, ואילו תחומי פעילות אחרים שבהם התחרות היא בלתי אפשרית, ולא בטוח שגם תקציבים משמעותיים ביותר יעזרו לכם להיות מדורגים ראשונים.

ניקח לדוגמה את תחום הצימרים. בדרך כלל, את הפסגה בתחומים האלה כובשים פורטלים חזקים המציעים מגוון רחב של הצעות ערך לגולשים. זאת, לא רק בגלל ההשקעה האדירה שהם מבצעים, אלא גם ובעיקר משום שמנועי החיפוש מתרשמים כי הם נותנים את המענה האיכותי ביותר לשאילתא שביצע הגולש במנוע החיפוש.

ניסיון של צימר בודד להתחרות עם פורטלים כאלו הוא בלתי אפשרי, גם אם יעמדו לרשותו תקציבים משמעותיים ביותר.

מחיר קידום אתרים: כמה עולה התענוג ומה משפיע על המחיר?

כמות התוכן הנדרש באתר

תחומים מסוימים נחשבים לתחומים סטטיים שבהם לא רבים הם הדברים שמשתנים.

לעומתם, בתחומים אחרים, ישנם שינויים תכופים ומגמות מתהוות כל העת. בתחומים בהם נדרש בית העסק לסקר, בין היתר, מגמות ושינויים תכופים, ידרש הרבה מאוד תוכן באתר, ותוכן, כידוע עולה כסף.

ניקל לדוגמה אתר חדשות. אתר חדשות רציני ובר סמכות בתחום לא יכול להרשות לעצמו לעדכן את התוכן בעיתון הדיגיטלי שלו אחת ליומיים שלושה. הוא חייב לעדכן את התכנים השונים באתר על בסיס יומיומי, ואפילו מספר רב של פעמים ביום.

מי מסוגל לכתוב את התוכן לאתר?

עוד פרמטר שמשפיע על מחיר קידום אתרים הוא מי מסוגל בפועל לייצר את התוכן בנישה.

אם כל כותב תוכן כללי יכול לספק תכנים בנושא, ויחסית בזול, מחיר תהליך הקידום יוכל להיות סביר.

לעומת זאת, אם נדרש תואר ייחודי, רישיון שלוקח שנים לקבל על מנת לכתוב את התוכן, ניסיון מאוד מאוד ספציפי ונדיר בשוק – אז המחירים של כתיבת התוכן יכולים לעלות – מה שיעלה, כמובן, גם את מחיר פרויקט הקידום.

כמות העמודים הקיימים באתר

כחלק מפרויקט הקידום נדרש מקדם האתרים לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש.

אופטימיזציה כזאת כוללת אוסף גדול של פעולות, כמו טיוב טייטלים ותיאורים, שילוב מילות מפתח, בניית פרופיל קישורים פנימיים, סידור היררכיית התגיות בעמודי האתר, תכנון מחדש של מבנה האתר, ביצוע הפניות שונות ועוד.

ככל שהאתר המיועד לקידום כולל מספר עמודים גדול יותר שלא עבר תהליך אופטימיזציה סדור, כך מחיר תהליך הקידום יעלה בהתאמה.

לפני שנמשיך..עצירה קטנה

חשוב לדעת – בשום מקרה, אין לתמחק קידום אתרים לפי "חבילות" של מילות מפתח.

מדובר בגישה מאד שגויה מהיסוד. בסרטון הבא אני מסביר למה:

מערכת ניהול התוכן של האתר

למערכת ניהול התוכן של האתר יש השפעה ישירה על מחיר הקידום. ככל שמערכת התוכן מסורבלת יותר, ולא מאפשרת עריכה ואופטימיזציה נוחה של העמודים באתר, כך ייקח למקדם האתרים זמן רב יותר לביצוע אותה פעילות אופטימיזציה, מה שישפיע כמובן על מחיר הקידום.

מחירי הקישורים בנישה שבה פועל האתר

כדי להצליח ולקדם אתר בנישה שבה הוא פועל, לא יהיה מנוס מבניה של פרופיל קישורים חיצוניים לאתר.

מחיר קישורים נקבע, בין היתר, על פי הותק, הסמכות והרלוונטיות של האתר המקשר. ככל שהתחום המקודם הוא תחום בפרופיל גבוה יותר שבו פועלים מתחרים סמכותיים יותר, כך מחיר הקישורים בתחום סביר שיעלה – מה שיגרור גם עדכון של מחיר תהליך הקידום כלפי מעלה.

האפשרות להחליף קישורים בנישה הספציפית

בנישות מסוימות, ניתן לחסוך לא מעט כסף על בניה של פרופיל קישורים באמצעות ביצוע החלפות של קישורים.

החלפות כאלו, כמובן, אינן זמינות בכל תחום, אך הימצאות שלהן בהחלט יכולה להוזיל את עלות בניית פרופיל הקישורים של האתר.

נכסים דיגיטליים שעומדים לרשות בעל האתר

ככל לרשות בעל האתר עומדים נכסים דיגיטליים משמעותיים יותר ורבים יותר, כך הוא יוכל לעשות בהם שימוש לצורך מיפוי והחלפה של קישורים בתחום בו הוא פועל, מה שיכול לסייע לו להוזיל את עלות בניית הקישורים החיצוניים לאתר.

שיתוף הפעולה של בעל האתר

לעיתים, על מנת לייצר תוכן באתר, לא יוכל מקדם האתרים לפעול בצורה אפקטיבית ללא שיתוף פעולה מצד בעל האתר. ניתן יהיה לומר שככל שבעל האתר יהיה פרודוקטיבי יותר ומשתף פעולה יותר בתחום יצירת התוכן, כך בסבירות גבוהה, מחיר קידום האתר יוכל לרדת בהתאמה.

נקודת ההתחלה

אתר אינטרנט שכבר החל בעבר בתהליך של קידום אתרים ובוצעו בו פעולות שונות להסדרה של נושאים טכניים שונים, כמו:

  • התקנת תעודת SSL
  • התאמת עמודי האתר לתצוגה במכשירי מובייל
  • טיוב כותרות מטא
  • סידור ההיררכיה באתר
  • ועוד…

הוא אתר שקל הרבה יותר יהיה לקדם. יתרה מכך, אתר בעל ותק ועם היסטוריה נקיה מעונשים ידניים ומבעיות אבטחה, הוא אתר שתהליך הקידום שלו יהיה מהיר יותר, ולכן גם יעלה פחות לבעלי האתר.

סקופ העבודה של המקדם

יש מקדמי אתרים שאינם מוכנים שמישהו, כמו הלקוח למשל, יתערב להם בתהליך בניית האתר.

הם רוצים לעשות הכל לבד, על פי הדרך שבה הם רגילים לעבוד. מקדמים אחרים, נכונים יותר לחלוקת משימות בין בעל האתר למקדם, במטרה להאיץ את תהליך הקידום.

חלוקת משימות כזאת יכולה בהחלט להוזיל את עלות הקידום של האתר.

אז כמה עולה לקדם אתר? שאלה פשוטה, אך תשובה קצת יותר מורכבת 🙂

מקווה שהמדריך הנוכחי עזר לכם קצת להבין את המחירים ומה משפיע עליהם.

למדריכים נוספים באתר:

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו