מה זה אנקור טקסט ומה החשיבות שלו בבניית קישורים?

בתוך ים המושגים הקשורים בקידום אורגני של אתרים המושג "אנקור טקסט" או בעברית "טקסט עוגן" הוא אחד המושגים בעלי החשיבות הגדולה ביותר.

כדי להבין משהו טקסט עוגן, ומדוע הוא חשוב כל כך בקידום אתרים, נחזור מעט אחורה, וננסה להבין מהם הגורמים המשפיעים על היכולת של מקדם לשפר את הנראות של דפי האתר השונים במנועי החיפוש.

מה זה אנקור טקסט ומה החשיבות שלו בבניית קישורים?

ובכן, לצד מאות הפרמטרים שבהם עושים שימוש מנועי החיפוש, ואשר נבחנים באתר המנוהל עצמו, כמו איכות הכותרות והתכנים, המבנה ההיררכי של האתר, ההקפדה על תגיות, מהירות האתר, המקוריות של התוכן, ההתאמה לתצוגה במכשירים ניידים, חווית השימוש באתר ועוד, יש גם סט שלם של פרמטרים שמסייעים לדירוג האתר על אף שהם מתייחסים לנכסים המנוהלים מחוץ לאתר.

הכוונה היא, כמובן, לבניית פרופיל קישורים המצביעים על האתר, במה שמתפרש על ידי מנועי החיפוש כסוג של המלצות על האתר.

ככל שאתר מסויים זוכה ליותר קישורים חיצוניים מיותר אתרים חיצוניים, והקישורים האלו מתקבלים מאתרים רלוונטים וברי סמכות, אפשר יהיה להגיד שפרופיל הקישורים של האתר הוא איכותי, ושהסיכוי של האתר להיות מדורג בדפי תוצאות החיפוש הוא גבוה יותר.

אנקור טקסט – אחד משלושת רכיבי הקישור

כיצד, אם כן, נראה קישור? ומהו בכלל טקסט עוגן? מיד נסביר.

קישור הוא למעשה הצבעה של עמוד אינטרנט אחד על עמוד אינטרנט שני, לאו דווקא שונה ממנו. באמצעות קישור אנחנו יכולים לאפשר לגולש לנווט בקלות בין תכנים שונים באתר או בין אתרים, להרחיב את עולמו, לחזק טענות שהועלו, לספק דוגמאות, ועוד ועוד.

לקישור כזה ישנם שלושה רכיבים עיקריים:

  • מקור הקישור- העמוד, הטקסט, הקונטקסט, התמונה או התפריט מהם יוצא הקישור.
  • יעד הקישור – כתובת ה – url אליה מפנה הקישור.
  • טקסט עוגן (נקרא גם אנקור טקסט) – הטקסט שבלחיצה עליו מתבצע הקישור של הגולש אל דף היעד. המאמר שלנו יעסוק בהרחבה ברכיב השלישי – טקסט העוגן ממנו יוצא הקישור.

בסרטון הבא אני מסביר עוד טיפה על מזה טקסט עוגן ומהי חשיבותו לקידום האתר:

ההשפעה של טקסט העוגן בתיאוריה

נשאלת, אם כן, השאלה, מה הקשר בין טקסט עוגן / אנקור טקסט וקידום אתרים? ובכן, לפחות בעבר, לטקסט העוגן המקשר בין שני עמודי אינטרנט הייתה חשיבות עצומה בקידום של האתר המקושר. מלבד שיפור הסמכות של האתר המקושר, טקסט העוגן אפשר למנוע החיפוש להבין גם מהו טיב הקשר בין האתרים, ועבור אילו ביטויים מתבקש יהיה לדרג את האתר המקושר.

לכן, עמוד אינטרנט שקיבל בעבר הרבה מאוד קישורים נכנסים תחת טקסט העוגן "גיזום עצים" היה יכול לשפר באופן ניכר את המיקומים שלו בתוצאות החיפוש תחת שאילתות המכילות את הביטוי הזה.

טקסט עוגן – המצב בפועל

אלא שכמו כל דבר טוב, מקדמי האתרים לאורך השנים מצאו את הדרך להרוס גם את המנגנון הזה. יותר ויותר מקדמים החלו לבצע מניפולציות על תוצאות מנועי החיפוש באמצעות שימוש רב ולא מבוקר בטקסט עוגן מדוייק למדי, וזאת כדי לקדם עמודי אינטרנט מסויימים בעבור הביטויים הרלוונטיים להם.

לכן, מנועי החיפוש היו חייבים לגבש דרכים שונות כדי להבין אילו מן הקישורים האלו כדאי להחשיב בדירוג עמודי האתרים המקושרים ואילו דווקא לא.

המתח בין רצון לעשות שימוש באנקור מדוייק ובין הרצון לא להיתפס

חשוב יהיה להבין. קישורים עם טקסט עוגן מדוייק עדיין עובדים ויש להם השפעה ניכרת על המיקומים של עמודי אינטרנט בדפי תוצאות החיפוש. אולם כיום, בניגוד לעבר, כל הטמעה של קישור כזה צריכה לגרום למקדם לשאול את השאלה האם הקישור יהיה יותר מועיל או מזיק לאתר.

למה הכוונה?

ובכן, מאחר שבחיים האלו לרוב אין מתנות חינם, גם רכישת קישורים עולים כסף או תמורה אחרת שהיא חלופה לכסף: זמן, הוצאת קישור חלופי, או כל סוג של תמורה אחרת. כאשר מקדם אתרים רוכש, למשל, עבור הלקוח שלו קישור באחד מהאתרים הגדולים המאפשרים קבלת קישור סמכותי וחזק, הוא לרוב נע בין הצורך לעשות שימוש בחוזק הקישור הזה כדי לקדם ביטוי ספיציפי, ובין הרצון לא להחשיד את פרופיל הקישורים ככזה שבוצעה באמצעותו מניפולציה על מנועי החיפוש.

המטרה של קישור: שיפור הסמכות וקידום ביטוי

בסופו של יום, המטרה המרכזית של קניה או בניה של קישור חיצוני לאתר היא כפולה: שיפור הסמכות של האתר המקושר וקידום הביטוי הספיציפי.

כאשר מקדם אתרים מוותר על טקסט עוגן מדוייק, הוא למעשה מחליש את היכולת שלו בפועל לקדם את הביטוי הזה עבור התקציב שהשקיע, לטובת יצירת פרופיל קישורים שנראה על פניו טבעי יותר.

זאת הסיבה, שמקדם אתרים מנוסה חייב ללכת בין הטיפות כדי להצליח ולספק ללקוח את התוצאה הטובה ביותר וגם היציבה ביותר במבחן הזמן.

אף אחד לא היה רוצה לבזבז את התקציב שלו רק על שיפור סמכות האתר מבלי לקדם ביטויים, ומצד שני, אף אחד לא היה רוצה לספוג עונש ידני מגוגל בעקבות יצירת פרופיל קישורים חשוד.

למה שלא תיתנו לי לעשות את העבודה בשבילכם? בשביל זה אני כאן לא?

בסרטון הבא אני מסביר טיפה על שירות הקישורים שאני מציע ללקוחות שלי

איך נראה פרופיל טבעי של קישורים?

בואו נחשוב לרגע כיצד נראה פרופיל קישורים טבעי.

כדי לעשות זאת, ניקח אתר גדול ונעביר אותו תחת בחינה של אחד מן הכלים הנפוצים למחקר קישורים. מה אנחנו צפויים לראות שם? הכל מהכל. לא באמת סביר שנראה שחמישים אחוזים מן הקישורים הנכנסים לאתר כמו Ynet הם עם טקסט עוגן כמו "משה פרזול לפרגולה חולון", נכון? ובכן, בדיוק כפי שנראה פרופיל הקישורים של Ynet שכולל קישורים מכל הסוגים, כך צריך להראות פרופיל הקישורים של אתר אותו אתם מעוניינים לקדם.

אילו סוגי אנקורים קיימים?

כדי לבנות פרופיל קישורים שנראה טבעי, צריך יהיה להכיר את סוגי האנקורים השונים, ולדעת לשלב אותם ביחסים המתאימים. הנה כמה מסוגי האנקורים הנפוצים:

  • אנקור ממותג – זהו אנקור טקסט המכיל את שם המותג. לכאורה מדובר בדרך הטבעית ביותר לקשר לאתר אחר, אולם לרוב מנהלי אתרים ירצו להיות מדורגים על טקסטים כלליים ולא רק על שם המותג שלהם, עליו הם ממילא מדורגים.
  • אנקור מדוייק – זהו אנקור המתייחס לביטוי חיפוש בעל נפח גבוה, ממוקד ומדוייק. לכאורה, בעלי אתרים היו שמחים שכל פרופיל הקישורים שלהם היה בנוי מאנקורים מדוייקים. בפועל, שימוש רב מידי באנקורים מדוייקים עלול לגרום ללא מעט נזק לאתר.
  • אנקור לא מדוייק – זהו אנקור שכולל ביטויי מפתח בתוספת של מילים שונות, מילות יחס וביטויים נוספים.
  • אנקור כללי – ביטויים כמו לחץ כאן, למידע נוסף וכו'. 
  • אנקור עירום – כתובת ה – url עצמה של הדף המקושר.

כדי לבנות פרופיל קישורים שנראה טבעי חשוב יהיה לשלב את כל סוגי האנקורים. היחסיים המדוייקים משתנים, כאמור, בין הנישות השונות. במבחן המציאות, בישראל, מעטים מאוד האתרים שנענשו בגלל שימוש מוגזם של אנקור טקסט מדוייק, אולם בקידום אתרים כמו בקידום אתרים, אין לדעת מה ילד יום.

עוד מידע שיכול לעניין אתכם:

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו