כאשר מדובר על קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, קישורים כפעולה לקידום הם עדיין אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר.
רבים מבעלי האתרים מבינים זאת, ולכן נפנים לבנות קישורים נכנסים לאתר שלהם באמצעות מקדמי אתרים המספקים שירות של בניית פרופיל קישורים לאתר – נקרא גם פרופיל לינקים.
אבל, וזה אבל גדול, קישורים, בניגוד לתוכן איכותי או חווית משתמש מעולה, הם מרכיב שיכול לא רק לסייע לאתר להתקדם במנוע החיפוש, אלא אף לפגוע כאשר תהליך בניית פרופיל קישורים מתבצע בצורה לא טבעית.
⚠️ חשוב מאוד בתהליך להיזהר ולהימנע מבניית פרופיל לינקים שנראה חשוד ולא אותנטי.
מנועי החיפוש לא יענישו אתר על כך שהוא מכיל תכנים איכותיים רבים מידי, אשר מספקים ערך מוסף לגולש, הם גם לא יענישו אתר שמספק חווית משתמש מעולה, הרבה מעבר לאתרים המתחרים.
אולם מנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, בהחלט יכולים להעניש ולנקוט פעולה ידנית כנגד אתר שמכיל קישורים רבים מידי, שהתקבלו ממקורות לא מהימנים, בקצב גבוה ביחס לגודל האתר ולכמות התוכן שבו, מבלי שהתרחשו תהליכים מקבילים כמו באז גדול אודות המותג ברשתות החברתיות.
אז איך אפשר לבנות פרופיל קישורים לאתר בזהירות הראויה?
👨🏫 הנה כמה וכמה פרמטרים שכדאי יהיה לשים עליהם דגש בכל תהליך של בניית קישורים, לצורך קידום אורגני במנועי החיפוש השונים.
1. קצב קבלת הקישורים
רוצים לבנות פרופיל קישורים טבעי לאתר שלכם ושכמובן גם יראה טבעי ואמין? חשוב מאוד בתהליך בניית פרופיל קישורים, להקפיד על קצב מתון של קבלת הקישורים, בלי שתתקיימנה חריגות לא מוסברות וחד פעמיות, שיפגעו במהימנות של התהליך.
כמו כן, הגדילו את פרופיל לינקים לאתר ביחס ישר לקצב הגידול בתוכן. לא ייתכן שכמות הקישורים שתקבלו לא תהיה פרופורציונלית לכמות התוכן באתר, בטח ובטח אם האתר נמצא בשלבי הקמה והרצה ראשוניים ולכן אם תרצו לבנות פרופיל המורכב מרוב של קישורים טבעיים, שימו לב שאתם לא מגזימים.
2. תמהיל הקישורים (Follow ו – Nofollow)
בגדול, ניתן לחלק את הקישורים לשני סוגים עיקריים: קישורי Follow הינם קישורים אשר לא מספקים איזושהי הנחיה מיוחדת למנועי החיפוש השונים, ואילו קישורי Nofollow הינם קישורים שבהם בעל האתר המקשר מודיע למנועי החיפוש, שהם יכולים שלא להתחשב בערך שהקישור אמור להעביר לאתר המקושר.
הגדרות Nofollow בדרך כלל פופולריות במקומות שבהם למשתמשים ולגולשים באתר קיימת אפשרות לייצר תוכן בצורה עצמאית (למשל בשדה התגובה לפוסט), והן נועדו למנוע מספאמרים את המוטיבציה לעשות שימוש באתרים אחרים על מנת לבצע מניפולציה על מנגנוני הדירוג של מנועי החיפוש.
ובכן, בעת קידום אתרים המטרה שלכם בתהליך בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר שלכם היא, כמובן, שמרבית הקישורים הנכנסים יהיו מסוג Follow על מנת שיעבירו ערך, או מיץ קישורים בעגה המקצועית, אל האתר שאתם מנהלים ומקדמים.
עם זאת, אסור יהיה לשכוח שתמהיל הקישורים צריך יהיה לכלול גם קישורי Nofollow כדי לשוות לפרופיל הקישורים מימד של אמינות, כמו שאמרנו בהתחלה, לבניית פרופיל קישורים צריך להתייחס ביראת קודש ולא לפוצץ אותו רק בסוג אחד של קישורים, מסוג אחד של אתרים.
מהם קישורי Nofollow? הסבר כאן:
3. מקור הקישור
קישורים איכותיים יכולים להתקבל ממקומות שונים באתר המקשר:
☑️ קישורים מגוף הטקסט במאמר שפורסם בבלוג
☑️ כאלה שקיימים פוטר של האתר
☑️ מתמונה המוטמעת באתר
☑️ מתפריט צידי או משני בתוך האתר ועוד.
פרופיל קישורים שנחשב טבעי הוא כזה שמכיל סוגי קישורים שונים המתקבלים ממקורות קישור שונים, הקפידו על הגיוון כדי שהקישורים לאתר שלכם יראו מהימנים יותר וטבעיים יותר.
4. סמכות האתרים המקשרים
סביר להניח, שערכם של קישורים נכנסים המתקבלים מאתר סמכותי ובעל טראפיק גבוה, כזה שיש לו מוניטין רב והוא ותיק בתעשייה, הוא גבוה יותר מאשר ערכו של כל קישור המתקבל מאתר צעיר, ללא ותק, בלי תנועה ובעל סמכות מופחתת.
זאת בדיוק הסיבה שכדאי יהיה לכם מאוד לגוון גם בנושא הסמכות בעת בניית פרופיל הקישורים שלכם: נסו לקבל קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים ומאתרים סמכותיים פחות כאחד.
מדוע? ובכן, חישבו על זה🤔 האם הגיוני שמרגע שהקמתם את האתר, רק אתרים בעלי סמכות בתחומם בחרו לקשר אליכם, בעוד שהאתרים הבינוניים והקטנים התעלמו מקיומכם? לא סביר, נכון? אם כך, חשוב יהיה שתגוונו גם בנושא הסמכות, כאמור.
עוד הסבר תמצאו בווידאו הבא:
5. רלוונטיות
דווקא בנושא של רלוונטיות לא כדאי יהיה לגוון. החשיבות של הרלוונטיות הנושאית לבניית פרופיל קישורים היא קריטית. בחרו רק אתרים רלוונטיים לתחום שבו עוסק האתר שלכם על מנת שתוכלו לקבל מהם קישורים ולעבות את פרופיל הלינקים של האתר שלכם.
כל קישור, באופן כללי, צריך להיראות טבעי ככל האפשר, ולספק לקורא ערך מוסף אמיתי, באמצעות הרחבה של נושא, פירוט או הפניה לקבלת פרטים נוספים.
6. דיוק אנקורים
קישור, כאמור, נוצר ברוב המקרים מתוך טקסט עוגן. נהוג לחשוב שלטקסט העוגן תפקיד חשוב בחישוב ערכו של הקישור. באופן כללי ניתן לומר, כי כאשר אתר א' מפנה לאתר ב' עם טקסט עוגן מסויים, הוא מחזק את הדירוג של אתר ב' עבור שאילתות שמכילות את טקסט העוגן הזה.
עם זאת, כדי שפרופיל הקישורים שלכם יראה טבעי ויתאים לתהליך קידום אתרים איכותי, לא תוכלו לעשות שימוש רק באנקורים מדוייקים, המקדמים את הביטויים הספציפיים שבהם הייתם רוצים להתקדם.
את הקישור יש להוציא על מגוון אנקורים (ואריאציה של הביטוי) כך שיתקבל תמהיל רחב של ביטויים ולא ביטוי אחד שחוזר על עצמו הרבה פעמים
פרופיל קישורים טבעי הוא כזה שמכיל בנוסף:
☑️ טקסט עוגן כללי (לחץ כאן, לעוד מידע, ראה נספח ב', להמשך קריאה)
☑️ טקסט עוגן המכיל את שם המותג
☑️ טקסט עוגן המשלב ביטויים מדויקים וכלליים
☑️ כתובת url מדויקת, ובאופן כללי
☑️ כל חיבור של הקטגוריות הקודמות.
ההתפלגות של כלל קישורים נכנסים צריכה להיות כזו שמתאימה לנישה בה פועל בית העסק המקדם את האתר ותורמת לבניית פרופיל קישורים באופן טבעי.
7. המיקום בטקסט ממנו יוצא הקישור
מעוניינים שפרופיל הלינקים שלכם יראה טבעי? השתדלו לגוון גם במיקום מתוך הטקסט שבו יוצאים הקישורים הנכנסים אליכם לאתר.
אם כל הקישורים יצאו מן הפסקה השנייה במאמר, לאורך יותר ממאתיים מאמרים, הדבר עלול להראות חשוד.
💡 שלבו קישורים לעיתים גם בתחתית המאמר, בגוף המאמר, וכן הקפידו להוציא לעיתים יותר מקישור אחד בתוך המאמר, רק בשביל הגיוון.
8. קישורים נוספים שיוצאים מן הטקסט
הרבה מאמרים ברשת עם תוכן איכותי נכתבים על ידי בלוגרים שמבצעים סקירות שונות על מוצרים, שירותים וכו', ולא מעט מן המקרים, מתייחסים במאמרים שלהם ליותר מבית עסק אחד אשר מספק את השירות.
זאת הסיבה שכדאי יהיה לכם לעיתים להפנות במאמר, גם לאתרים המתחרים לכם. זה אמנם נשמע מנוגד לכל הגיון, שהרי גם המתחרה עשוי יהיה להרוויח מקישור כזה, אולם, אם אתם רוצים פרופיל קישורים שיראה טבעי, ושהמאמרים מהם יוצאים הקישורים יראו אותנטיים וכאילו נכתבו בידי גורם מקצועי ואובייקטיבי, תצרכו לשלב גם, מעת לעת, קישורים לאתרי המתחרים.
מתעניינים עד כה? קראו גם על קידום אתר ברכות
9. מיקום גאוגרפי
במקרה שרוב הגולשים באתר שלכם הם ישראלים, דוברי עברית, לא טבעי יהיה לראות פרופיל קישורים שרוב הקישורים שבו מתקבלים ממדינות זרות, שגם ככה לא חשודות בהגינות יתר בכל הקשור לאותנטיות הקישור.
בתהליך בניית קישורים, הקפידו על פרופיל לינקים נקי מקישורים הנחזים לספאם, משום שבמוקדם או במאוחר תשלמו על זה מחיר גבוה, ותוכלו אף לספוג פעולה ידנית שתינקט כנגד האתר על ידי גוגל. (קראו על קישורים מזיקים ואיך להיפטר מהם)
לסיכום
אם אתם עמלים על הרחבת פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, עשו זאת בצורה טבעית:
✔️ דאגו לתהליך בניית קישורים בקצב שמתאים לגודל האתר
✔️ שלבו קישורי Follow וקישורי Nofollow
✔️ גוונו במקור הקישור ובסמכות האתר המקשר
✔️ הקפידו שכלל הקישורים יגיעו ממקורות רלוונטיים
✔️ בצעו גיוון גם בנושא האנקור ממנו יוצר הקישור
✔️ במיקום בטקסט ממנו יוצר הקישור
✔️ שלבו קישורים לאתרים מתחרים נוספים מעת לעת
✔️ והקפידו שהפיזור הגאוגרפי של האתרים המקשרים יהיה תואם לשפה בה כתובים התכנים.
נשמע כאב ראש? תמיד תוכלו להיעזר במידע וחבילות הקישורים שאנו מציעים 🙂