פרסום כתבות בתשלום: איך זה עובד ומה חשוב לדעת?

גם לכם יוצא מידי פעם לראות כתבות שונות ומשונות במגזינים מובילים ומובילים קצת פחות, שלא ברור איך הגיעו לשם? כלומר, די ברור שלא מדובר באיזשהו תחקיר מעמיק שביצע כתב שטח בהוראת העורך של העיתון, אלא כתבה פרסומית לכל דבר ועניין. איך הדבר הזה קורה בפועל? מתי תוכלו לפרסם מאמר, כתבה או תחקיר במגזין כזה? מהם השימושים השונים שעושים בעלי אתרים בשיטת הפרסום הזאת ועד כמה הם יעילים? המשיכו לקרוא.

מהן כתבות בתשלום ומהם השימושים השונים בהן?

כדי להבין מהן כתבות בתשלום חשוב יהיה להבין ראשית כיצד ניהול מגזין דיגיטלי מתבצע באופן שוטף. מגזין כזה לרוב יהיה מחולק למדורים שונים, ובעוד שהחדשות הראשיות באמת נכתבות על ידי כתבים מיומנים ועוברים עריכה מדוקדקת, הרי שמדורים אחרים, כמו צרכנות או מומלצים, הם למעשה בפועל שטחי פרסום למכירה.

בצורה כזו, מתאפשר למי שמעוניין בכך, לפרסם סוגים שונים של כתבות. אלו יכולות להיות כתבות יח"צ שמטרתן להעלות את רמת המודעות של הקהל הרחב למותג או לפתרון כלשהו שהמפרסם מספק, ואלו יכולות להיות גם כתבות שכל מטרתן לחזק א הנוכחות של אתר מקודם בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, באמצעות קישור יוצא לאתר מתוך הכתבה.

איך מפרסמים כתבות בתשלום?

לרוב, המגזינים הגדולים אינם עובדים בשיטה קמעונאית, והאפשרות להצליח ולקבל מקום לפרסום כתבה לצורך חיזוק האתר המקודם עוברת דרך מתווך, שרכש זכויות פרסום בשטחים שיועדו לו. המתווך, למעשה, אחראי מבחינת המגזין המארח לבדיקת איכות של הכתבות המועברות אליו לפרסום, הן מבחינת התחביר, הן מבחינת התוכן, הן מבחינת זכויות היוצרים, והן מבחינת ההתאמה של האמצעים הנלווים, כמו תמונה להמחשה או קישורים המשולבים בגוף הכתבה.

מתווכים כאלו נמצאים ברחבי הרשת וניתן להגיע אליהם באמצעות חיפוש בגוגל, איתור שלהם בקבוצות פייסבוק שונות, וגם מפה לאוזן. לפעמים, תמצאו מחירונים כמעט זהים אצל כמה וכמה מתווכים, שקיבלו את הזכות לפרסם כתבות במגזינים שונים.

לאחר העברת תשלום למתווך וכן כלל החומרים בפורמט שביקש (למשל, חלוקה של התוכן לכותרות וכותרות משנה), יעברו בדרך כלל מספר ימים עד לפרסום הכתבה.

פרסום כתבות בתשלום: איך זה עובד ומה חשוב לדעת?

מה היתרונות של פרסום כתבות בתשלום?

לפרסום כתבות בתשלום יש לא מעט יתרונות, הן בהקשר של שיווק דיגיטלי באופן כללי, והן בהקשר של קידום אורגני בפרט.

יתרון ראשון הוא, כמובן, העלאת המודעות למותג. חשוב יהיה להבדיל בין כתבות שנועדו לצורך קידום אתרים, ואשר ממוקמות לרוב במדורים שזוכים לחשיפה מופחתת של גולשים, ובין כתבות יח"צ שאכן נועדו לצורך הזה. לכן, במקרים בהם הכתבות האלו מתפרסמות במדורים שזוכים לחשיפה גדולה של תנועת גולשים, בית העסק המפרסם יכול ליהנות ממודעות גוברת של קהל הצרכנים למותג שהוא מנהל.

במאמר מוסגר נציין, כי העלאת מודעות למותג מובילה פעמים רבות גם להגדלת מספר החיפושים הישירים על שם המותג – פרמטר שיש לו חשיבות רבה גם לאיכות הקידום האורגני של האתר.

יתרון שני של פרסום כתבות בתשלום הוא שלרוב האתרים המארחים נחשבים לאתרים חזקים מבחינת הסמכות שלהם בנישה. זאת הסיבה, שקישורים היוצאים מן האתרים האלו הם לרוב קישורים שמעבירים ערך דירוג דף גבוה – פרמטר בעל חשיבות מכרעת בכל פרויקט קידום אתרים.

יתרון נוסף של פרסום כתבות בתשלום הוא קלות ופשטות ניהול אסטרטגיית בניית קישורים לאתר. למגזינים המובילים יש תהליכי עבודה סדורים להטמעת כתבות עם קישורים יוצאים באתר, והם עושים זאת על בסיס שוטף. לא צריך להתווכח, אין מקום לפרשנויות שונות, העובדים של המגזינים האלו מיומנים בביצוע המשימה, והתהליך באופן כללי עובד בצורה הרבה יותר חלקה ופשוטה.

מהם החסרונות של כתבות בתשלום?

לפרסום כתבות בתשלום יש גם לא מעט חסרונות שחשוב יהיה להתייחס אליהם בבניית אסטרטגיית הקידום האורגני של כל אתר.

ראשית, ביחס לאלטרנטיבות, מדובר באופציה יקרה. החלפת קישורים או בניית קישורים באמצעות אתרי תמיכה, רישום באינדקסים וניצול קישורים שבורים באתרים אחרים – כל אלו שיטות שבאמצעותן ניתן לבנות קישורים בצורה זולה הרבה יותר.

חסרון נוסף של פרסום כתבות בתשלום לצורך חיזוק תהליך הקידום האורגני של אתר מסויים הוא העובדה שלרוב המגזינים האלו עוסקים בנישות רבות ומגוונות, ומדד הרלוונטיות שלהם לאתר המקודם אינו גבוה מאוד. יש לציין, כי רלוונטיות של אתרים המקשרים אחד לשני היא פקטור חשוב בקידום אתרים.

כמו כן, חסרון משמעותי נוסף של פרסום כתבות בתשלום לצורך קידום אורגני הוא העובדה שהאופציה הזאת נגישה לקהל הרחב, ומתאפשרת לכל מקדם אתרים. במצב דברים זה, קשה יותר לשדר למנועי החיפוש השונים שמדובר באתר עם ערך מוסף ייחודי, שיש לו בולטות מיוחדת בנישה שבה הוא פועל.

כמה עולה לפרסם כתבות בתשלום?

ברשת האינטרנט מתפרסמים מעת לעת מחירונים שונים לפרסום כתבות באתרים שונים. המחירים משתנים בהתאם לחוזק האתר, לותק שלו, לכמות הקישורים היוצאים ממנו, לתנועת הגולשים המגיעה אליו, לנישתיות שלו ועוד.

כתבות בתשלום עבור צורך של קידום אתרים ניתן למצוא החל ממאות בודדות של שקלים חדשים עבור מגזינים בינוניים וקטנים, ועד לאלפי שקלים חדשים עבור מגזינים מובילים.

לסיכום

פרסום כתבות בתשלום הוא תהליך יעיל, אפקטיבי ומהיר, שיוכל לסייע לכם בזמן קצר לחזק את המודעות של גולשים למותג שאתם מנהלים, ולסייע בתהליך הקידום האורגני של האתר באמצעות תהליך מבוקר של בניית קישורים. עם זאת, חשוב יהיה לזכור שפרסום כתבות בתשלום הוא לרוב יקר, מידת הרלוונטיות של הקישורים השונים היא נמוכה יחסית, וגם מדובר באופציה שנגישה לקהל הרחב, וקשה לייצר באמצעותה יתרון יחסי אמיתי מול סביבת התחרות.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

אם יש משהו שמאפיין את כל בעלי העסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל, זה העובדה שהם רוצים לראות את האתר שלהם,

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו