איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

אם יש משהו שמאפיין את כל בעלי העסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל, זה העובדה שהם רוצים לראות את האתר שלהם, אם לא במקום הראשון בגוגל, אז לפחות בעמוד הראשון. אבל בהקשר הזה, חשוב מאוד להבין שלהופיע בעמוד הראשון בגוגל כל עסק יכול, והשאלה האמיתית היא עבור אילו ביטויי חיפוש האתר של בית העסק מופיע בעמוד הראשון.

אם מדובר במילות מפתח שמביעות כוונה אמיתית של הגולש להתקשר מול בית העסק ולבצע רכישה – אין ספק שאם האתר מופיע בעמוד הראשון הוא מגדיל את הסיכויים שלו לסגור את העסקה. אם, לעומת זאת, מדובר במילות מפתח שמביעות על כוונת של הגולש להתחיל ולברר פרטים ראשוניים בנישה, ולהכיר את האפשרויות הכלליות שעומדות בפניו, לעיתים גולש כזה יכול לגרור השקעה רבה של בית העסק שלא תניב לו דבר בסופו של דבר.

לכן, כאשר אנחנו עוסקים בלהגיע לעמוד הראשון בגוגל, חשוב יהיה להבין ראשית עבור אילו ביטויי מפתח אנחנו מתכוונים לעשות זאת.

אז במאמר הזה ארצה להתייחס לאוסף של פעולות שיהיה עליכם לבצע כדי להגיע לעמוד הראשון של גוגל. מאחר שבפועל כמות הפעולות שצריך ואפשר לבצע באתר היא עצומה, נדבר על עולמות התוכן העיקריים. בואו נתחיל.

פעולה מספר 1: מחקר מילות מפתח איכותי

מחקר מילות מפתח איכותי, עם הדגש על המילה איכותי, הוא הבסיס לכל עבודת הקידום. תהליך קידום אתרים שלא מתבסס על מחקר מילות מפתח או שמתבסס על מחקר כזה שבוצע לא נכון, יגרום בוודאות לבזבוז משאבים מיותר של הלקוח.

מחקר מילות מפתח צריך למפות את הביטויים עליהם נרצה שהאתר יהיה מדורג במקומות טובים במנוע החיפוש, תוך התחשבות בנפח החיפוש שלהם, ברמת התחרות על הביטויים האלו, בכוונת החיפוש העומדת מאחוריהם, ולתקציב הקידום העומד לרשות החברה.

מחקר מילות מפתח מאפשר לנו למצוא ביטויי זנב ארוך, אותם ביטויים המעידים על כוונת חיפוש ספציפית של המשתמש, שהם נישתיים יותר, ומתאפיינים במספר נמוך יותר של חיפושים. ביטויים כאלו, בגלל כמות החיפושים הקטנה יחסית המאפיינת אותם, מאפשרת לבית עסק שנמצא בשלבים ראשונים של תהליך הקידום לייצר דריסת רגל בדפי תוצאות החיפוש.

איך מבצעים מחקר מילות מפתח איכותי? ובכן, לרשות מקדם האתרים עומדים שורה של כלים מצוינים שמאפשרים לו לאתר ביטויי מפתח בתחום בו האתר פועל, למפות ביטויים עליהם מדורגים המתחרים הישירים של הלקוח, להבין את נפחי החיפוש עבור כל ביטוי וביטוי, ולקבל אינדיקציה אודות רמת התחרות על הביטויים האלה.

מחקר מילות מפתח צריך לכלול כמות מספקת של מילות מפתח שאיתה אפשר יהיה להתחיל ולעבוד, אבל לא כמות גדולה מידי, כדי שאפשר יהיה לבצע חלוקת משאבים נכונה ולתעדף את תקצוב תהליך הקידום בצורה אפקטיבית.

פעולה מספר 2: יצירת תוכן שנותן מענה לצרכי הגולשים

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח מקיף ומעמיק, שהגדיר היטב מהם האזורים שבהם נרצה למפות עמודי אתר רלוונטיים ולקדם אותם, אנחנו נפנה ליצירת אסטרטגיית תוכן מקיפה לאתר.

תוכן, כידוע, הוא אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים. תוכן הוא מרכיב הכרחי, גם אם לא מספיק, והוא למעשה מספק את הסיבה שבגללה אנשים רוצים להגיע אל האתר.

כדי שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יחשבו שהאתר הוא רלוונטי לשאילתא שביצע הגולש, האתר חייב לכלול תוכן שלדעת מנועי החיפוש אכן נותן מענה איכותי לשאילתא הזו. מעבר לכך, מנועי החיפוש היו רוצים להציג לגולש תוכן שנכתב על ידי גורמים ברי סמכות בתחומם, ממקורות אמינים, אשר ניתן לאמת ולבדוק אותם.

זאת הסיבה, שבעת גיבוש אסטרטגיית תוכן צריך בית עסק ראשית למפות מי הם כותבי התוכן שיכולים ומוסמכים ליצור תוכן כזה, מהי תדירות הפרסומים של התוכן שתתאים לנישה, מהי רמת העומק אליה ירדו המאמרים השונים, באילו תחומים משיקים כדאי יהיה לייצר תכנים נוספים ועוד.

תוכן חייב להיות קשור קשר ישיר למגמות בשוק כדי להצליח ולחזק את האתר שבו הוא מוטמע. לדוגמה, אתר בתחום הטכנולוגיה לא יוכל להיות מדורג לאורך זמן במיקומים גבוהים אם לא יקפיד לסקור חידושים בתחום בתדירות שוטפת. לעומת זאת, אתר המכיל בעיקר הגדרות מילוניות ומושגים, יכול להתעדכן בתדירות נמוכה הרבה יותר, ועדיין להיות רלוונטי.

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

פעולה מספר 3: ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש

לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ויצרנו אסטרטגיית תוכן שהעשירה את האתר בתוכן איכותי, מגיע שלב ביצוע האופטימיזציה. בשלב הזה, ננסה להתאים את עמודי האתר השונים לתצוגות אפשריות שונות במנועי החיפוש.

לשם כך נפעל במספר מישורים: נטייב כותרות מטא ותיאורי מטא על מנת להעלות את שיעורי ההקלקה של גולשים ולמקם את עמודי האתר גבוה בתוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים, נשפר את ההיררכיה של האתר כך שתאפשר ניווט נוח ויעיל, נחזק עמודים שונים באתר באמצעות פרופיל קישורים פנימיים איכותי, נדאג לסידור היררכיית הכותרות באתר על מנת לשקף בצורה טובה את המסרים המרכזיים של עמודי התוכן למנועי החיפוש, נוציא קישורים פנימיים מן הפוטר לעמודים חשובים באתר, נשלב את מילות המפתח העיקריות בכותרות ראשיות, כותרות משנה, ובגוף הטקסט, נתאים את התצוגה של עמודי האתר השונים למכשירי מובייל, ונדאג לשיפור מהירות העמודים באתר.

כלל הפעולות האלו תאפשרנה לחזק את הנוכחות של האתר בדפי תוצאות החיפוש, ולייצר טראפיק אורגני משמעותי יותר לאתר.

פעולה מספר 4: בניית פרופיל קישורים איכותי

פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, שמפנה אל עמודי האתר השונים, הוא פקטור משמעותי וחשוב כמעט בכל פרויקט קידום. קישורים הם למעשה הפניות של אתרים חיצוניים אל עמודי האתר שלכם, ומייצרים סוג של המלצה לגולשים המבקרים באתרים הללו, לבקר גם באתר שלכם. מנועי החיפוש עושים שימוש בקישורים חיצוניים על מנת לאמוד את הסמכות של אתר מסוים בנישה שבה הוא פועל, לגלות עמודים חדשים ברשת, להבין את טיב הקשר בין עמודי אינטרנט שונים, להבין מהו תפקידו של עסק שעומד מאחורי האתר בנישה שבה הוא פועל ועוד ועוד.

ישנן לא מעט דרכים באמצעותן ניתן לפעול לבניה של פרופיל קישורים איכותי לאתר: ניתן לרכוש קישורים מספקי אתרים שונים (על אף שהדבר מנוגד להנחיות של גוגל בנושא), לבצע החלפות של קישורים, לבצע רישום באינדקסים, להקים אתרי תמיכה ולהוציא מהם קישורים, לאתר קישורים שבורים באתרים אחרים ולנצל את ההזדמנות על מנת להציע לבעלי האתרים לקשר אליכם במקום הקישור השבור, ועוד ועוד.

כאמור, בניה לא נכונה של קישורים עלולה לייצר נזק לאתר המקושר, ולכן חשוב להקפיד שבכל תהליך כזה ילקחו בחשבון פרמטרים כמו סמכות האתרים המקשרים, תדירות בניית הקישורים, התפלגות טקסט העוגן ממנו יוצאים הקישורים, הקורלציה לאיכות וכמות התוכן באתר ועוד.

פעולה מספר 5: שיפור חווית המשתמש

פרמטר שמקבל בשנים האחרונות מקום יותר ויותר בולט בתחום קידום האתרים הוא שיפור חווית המשתמש בעמודי האתר השונים. יצירת חווית גלישה איכותית, חלקה, מהירה, תוך התאמה לסוג המכשיר ממנו מתבצעת הגלישה, האפשרות של הגולש לאתר בקלות ובמהירות את התוכן שהוא זקוק לו באתר, העיצוב, ופרמטרים אחרים כמו איכות הפונט, הניגודיות, וההתאמה לבעלי לקויות ראיה – כל אלו היבטים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בעת בניה של אתר על מנת להצליח ולקדם אותו במנועי החיפוש השונים.

פעולה מספר 6: יצירת סיגנליים חברתיים

כדי לייצר אצל מנועי החיפוש השונים את ההבנה שאתם מהווים סמכות אמיתית בתחום שבו אתם פועלים, כדאי יהיה שהמותג העומד מאחורי העסק יהיה פעיל גם באמצעות הרשתות החברתיות השונות. שיתופים רבים של תכנים שמפרסם המותג, תיוגים, תגובות, הצטרפות לדף אוהדים, לייקים רבים ובאופן כללי שיח על המותג ברשת החברתית – כל אלו יכולים לקדם בצורה משמעותית את הנוכחות של המותג הזה לא רק ברשת החברתית, אלא גם במנועי החיפוש.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו