קישורים לקידום אתר בגוגל וכל מה שקשור לנושא

הרבה אנשים שמתעניינים בקידום אתר האינטרנט של העסק שלהם בגוגל, יודעים שקישורים הם חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום.

אותם בעלי עסקים ובעלי אתרים שמעו וקראו שקישורים הם חשובים להצלחה של פרויקט הקידום של האתר, ומבינים שהם צריכים להשקיע משאבים, זמן וכסף בבניה נכונה של קישורים, אבל לא באמת מבינים מדוע בניה כזאת של קישורים היא קריטית לתהליך הקידום.

במאמר הזה אנסה להסביר באופן תמציתי וברור מהם קישורים לקידום אתר בגוגל? איך בדיוק בונים אותם? מה היתרונות שהם מייצרים לבעלי אתרים שונים? ולמה בעצם למנועי החיפוש כל כך חשוב לראות קישורים כאלו כדי להחליט האם לדרג אתרים במקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש.

כדי להסביר בצורה הטובה ביותר למה כדאי לכל בעל אתר להשקיע בקישורים כדי לראות תוצאות בגוגל, אתחיל, ברשותכם, מההתחלה.🤔

על קישורים וקידום אתרים

מהם קישורים ואיך הם קשורים לקידום אתר בגוגל?

☑️ קישורים הם בעצם הפניות שמבצעים אתרי אינטרנט לאתרי אינטרנט אחרים (אתרי אינטרנט יכולים גם להפנות לעמודים פנימיים בתוך האתר עצמו, ואז הם נקראים קישורים פנימיים).
☑️ קישורים מאפשרים לגולשים באתרי אינטרנט להיחשף למידע נוסף, לנווט בין עמודים שונים בתוך האתר או בין אתרים שונים, להרחיב את הידע שלהם בנושא ספציפי, ולצרוך מידע במנות קטנות.
☑️ קישורים יכולים לחזק את המסר שאותו מעוניין בעל האתר להעביר לגולשים המגיעים אליו.

למשל, אם מדובר באתר של רופא שפיתח טיפול חדשני, אזי קישור למאמר המקור שפורסם בכתב עת נחשב בתחום הרפואה וסוקר את הטיפול החדשני הזה, יכול בהחלט לחזק את האמון שגולשים נדרשים לתת באותו רופא ושיטת הטיפול שלו.

קישורים הם חשובים לא רק לגולשים.

קישורים, למעשה, מאפשרים לבעל האתר להנגיש מידע רב ועמוס בנתונים במנות קטנות, והם גם מאפשרים לזחלנים של מנועי החיפוש השונים, לגלות עמודים חדשים ברשת, לאנדקס אותם, ולהציג אותם בדפי תוצאות החיפוש כאשר אלו רלוונטיים לשאילתא שביצע גולש.

קידום אתרים וקישורים

מדוע קישורים הם כה חשובים לקידום אתר בגוגל?

משום שאחד הפקטורים המשמעותיים שעל בסיסם גוגל מקבלת החלטה האם לדרג עמודי אתר מסוים בדפי תוצאות החיפוש, הוא מידת הסמכות של אתר האינטרנט הזה בתחום בו הוא פעיל באופן שוטף.

על הנייר, ככל שאתר אינטרנט מקבל יותר קישורים מיותר אתרים סמכותיים ורלוונטיים לתחום הפעילות שלו, ניתן יהיה לומר שהוא מהווה מקור סמכות אמתי בנישה, שהוא מקובל בתעשייה בה הוא פועל, ושהוא מכיל תוכן מהימן, מקצועי, ושלם.

בניית פרופיל קישורים

איך בונים קישורים חיצוניים לאתר שלנו?

💪 האתגר האמתי שבבניית קישורים לקידום אתר בגוגל הוא שעצם הטמעת קישור באתר חיצוני דורשת את ההסכמה ושיתוף הפעולה של בעל האתר האחר.

ולבעל אתר אחר, בדרך כלל, אין אינטרס להטמיע קישור שיוציא גולשים מן האתר שלו, בטח ובטח ללא תמורה.

זאת הסיבה, שבשנים האחרונות התפתחה תעשיה נרחבת של בניית קישורים חיצוניים לאתרי אינטרנט במטרה לקדם את האתרים האלו בגוגל.

אז איך למעשה ניתן לבנות קישורים חיצוניים כאלו ולתמוך בתהליך הקידום של האתר?

הנה כמה וכמה שיטות נבחרות:

רכישה של קישורים – קניית קישורים לבחון ולבדוק את הקישור

רכישה של קישורים היא שיטה אפקטיבית ויעילה מאוד לבניה מדורגת ושיטתית של קישורים חיצוניים המפנים לאתר.

הסיבה לכך, היא שרכישה של קישורים בדרך כלל מתבצעת מול גורם שמיומן בביצוע המשימה, ומודע לכלל הפרמטרים שמעניינים את מי שמעוניין לבנות קישור חיצוני לאתר שלו:

✔️ מהיכן יצא הקישור
✔️ לכמה זמן יישאר באוויר
✔️ מהיכן בטקסט ניתן יהיה להוציא אותו
✔️ האם בנוסף לטקסט נדרשת גם תמונה
✔️ מה יהיה אורך הטקסט המבוקש ועוד ועוד.

איך קונים קישורים? – לקנות קישור איכותי

יש לא מעט ספקים ברשת המציעים קישורים למכירה 💰

ניתן למצוא אותם באמצעות חיפוש פשוט בגוגל, וכן בקבוצות פייסבוק שונות.

כאשר אתם בוחרים לבצע עסקת רכישה של קישורים, חשוב יהיה לבדוק את סמכות האתר המקשר וכן את הרלוונטיות שלו לנושא העמוד המקושר.

את סמכות האתר המקשר ניתן לבדוק באמצעות כלים שונים, המספקים מדדי איכות ואומדים את ציון הסמכות של האתר, דרך העיניים של גוגל, לכאורה.

חשוב יהיה לקחת את הציונים האלו בערבון מוגבל, שכן הם אינם כוללים מידע חשוב ורב, כמו ענישה ידנית שהושתה על האתר בעבר, ועדכונים אחרונים באלגוריתם הדירוג של גוגל, שבהם השתנו משקולות הפרמטרים השונים.

את הרלוונטיות של האתר ניתן לבדוק בעין, תוך סקירה של התכנים השונים המופיעים באתר, וניסיון למצוא הקשרים שיהיו טבעיים והגיוניים, הן למשתמשים, והן למנועי החיפוש השונים.

רוצים לקנות קישורים אבל מתלבטים קבלו סרטון שיסיר את כל ההתלבטויות:

החלפה של קישורים – אילו החלפות קיימות ועם מי להחליף קישור

שיטה נוספת שבאמצעותה מקובל יהיה לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר הוא באמצעות החלפה של קישורים.

היתרון המשמעותי שבבחירה בשיטה זו הוא מידת הרלוונטיות הגבוהה בדרך כלל של קישורים המתקבלים לאתר.

מאחר שגוגל אוסרת בהנחיות שלה על החלפת קישורים הדדית בין שני אתרים בהיקפים נרחבים, ורואה בביצוע פעולה כזאת חלק מהונאת קישורים, נוהגים מקדמי אתרים לנהל החלפות באמצעות אתרים מתווכים.

כלומר, בעוד שאתר א' יוציא קישור לאתר ב', הוא יקבל קישור דווקא מאתר ג'.

כאמור, החלפה של קישורים, בטח ובטח אם היא מתבצעת באמצעות אתרי לקוח, יכולה להיות לייצר קישורים ברמת רלוונטיות גבוהה, אולם חשוב יהיה להבין שחיסרון משמעותי של שימוש בשיטה הזאת הוא כמות האנרגיה שיש להשקיע בתהליך, ובפרט בניהול המשא ומתן עם גורמים שונים.

בשיטה הזאת קשה מאוד לבצע סקיילינג ולבצע החלפות באופן נרחב, בלי התעסקות משמעותית של אדם שיהיה מוקדש לנושא.

כמו כן, מאחר שהחלפת קישורים מבוצעת הרבה פעמים תוך מעורבות של לקוחות אחרים, לא תמיד קיים הידע המקצועי והמיומנות לבצע את התהליך הזה באופן חלק ואפקטיבי.

רישום לאינדקסים

רישום לאינדקסים – השיטה הותיקה והמוכרת ביותר

אינדקסים, או אתרים המכילים רשימות של אתרים המסודרים על פי תחומי עניין, הם מקור נוסף ממנו ניתן לייצר קישורים חיצוניים הנכנסים לאתר.

בהקשר הזה חשוב יהיה להבדיל בין רישום לאינדקסים הדורשים תהליך אישור לפני הטמעה של פרופיל העסק ובין כאלו שלא.

מן הסתם, קישורים שבהם נדרש תהליך אישור כזה מצד בעל האינדקס נחשבים לאיכותיים יותר.

כמו כן, כדאי יהיה להבדיל בין אינדקסים כלליים, המכילים קישורים יוצאים לאתרים שונים בכל תחומי החיים, ובין אינדקסים נישתיים, המתמחים בבחירת אתרים אשר עונים לקריטריונים קשיחים.

גם כאן, הספציפיות משחקת תפקיד מרכזי.

ככל שהאינדקס נישתי יותר כך הוא נחשב לאיכותי יותר, וכזה שקישור ממנו מייצר ערך רב יותר לתהליך הקידום של האתר.

בניית אתרי תמיכה

הקמת אתרי תמיכה – יצירת תשתית אתרים יציבה

דרך נוספת לבנות קישורים על מנת לקדם אתרים בגוגל היא הקמה של אתרי תמיכה.

אתרי תמיכה הם אתרים שנראים כאתרי לקוח לכל דבר ועניין, אולם אינם משמשים לפעילות העסקית אותם הם מייצגים, ומטרתם בעיקר להוציא קישורים לצורך קידום אתרים.

מאחר שאתרי תמיכה בעצמם נדרשים לתחזוקה שוטפת, והשקעה לא מועטה של משאבים בקידום שלהם, הקמה ותחזוקה שלהם משתלמת רק אם אתם מקדמי אתרים, ויש לכם כוונה למכור מהם קישורים לקהל הרחב.

לבעל אתר, הקמה ותחזוקה של אתר תמיכה על מנת לעבות את פרופיל הקישורים שלו, בדרך כלל אינה משתלמת.

יש בשוק לא מעט התנגדות לבנייה של קישורים מאתרי תמיכה, שכן המחשבה היא שבשלב כזה או אחר גוגל לא יחשיב את הקישורים המתקבלים מהם ככאלה שמעבירים כוח קישורים.

אולם בפועל, מתוך הניסיון שצברתי לאורך השנים, לאתרי תמיכה יש תפקיד מרכזי בקידום של אתרים רבים, והם גם מאפשרים פינוי הזמן של המקדם ובעל האתר למשימות חשובות יותר לצורך הקידום, כמו יצירת תוכן בפורמטים שונים, הפצה שלו, והתאמתו למנועי החיפוש השונים.

כתיבת פוסט אורח

פרסום פוסטים אורחים – לייצב את עצמך כמומחה

שיטה מקובלת נוספת לייצר פרופיל קישורים איכותי היא פרסום פוסט אורח באתר של קולגה, שותף, ספק או לקוח.

בדרך כלל, שני הצדדים יכולים ליהנות מביצוע פרסום כזה: האתר המארח זוכה לתוכן איכותי שנותן לא מעט ערך לקהל הלקוחות שלו, ואילו כותב התוכן זוכה לקבל קישור יוצא מאתר רלוונטי, שעוסק בתחומים משיקים לשלו.

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתופים ברשתות חברתיות

שיתופים ברשתות חברתיות יכולים לגוון את פרופיל הקישורים ולייצר לו מימד רחב יותר של מהימנות.

אמנם קישורים המתקבלים מרוב הרשתות החברתיות מוגדרים כקישורי nofollow, אבל גם להם יש תרומה בעיבוי פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, ובהפיכתו לטבעי יותר.

יש, כמובן, לא מעט שיטות נוספות לבנות פרופיל קישורים לצורך קידום אתר בגוגל.

חלקן נסמכות על מציאת הזדמנויות כמו ניצול קישורים שבורים, וחלקן קשורות באסטרטגיות מתקדמות כמו פרסום של תוכן בעל ערך רב כמו מפות דינמיות אינטראקטיביות ושימוש באינפוגרפיקה, על מנת למשוך בעלי אתרים לקשר אל האתר. תהא השיטה שבה תבחרו אשר תהא, לקישורים יש חשיבות רבה גם היום, לקידום של אתר בגוגל, בטח ובטח אם מדובר בנישה תחרותית במיוחד.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו