קידום אורגני לחנות וירטואלית בגוגל – טיפים חשובים

קידום אורגני לחנות וירטואלית בגוגל

קידום חנות בגוגל הוא ללא ספק תהליך מאתגר, אבל כזה שאם הוא מבוצע בצורה נכונה, יכול לייצר לא מעט יתרונות עבור בית העסק.

באופן כללי, ניתן יהיה להגיד שתנועה אורגנית שמגיעה לחנות וירטואלית היא תנועה איכותית יותר, כזו שסיכויי ההמרה שלה גבוהים יותר, ושעגלות הקניות הוירטואליות שלה מלאות יותר.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שקידום בגוגל לחנויות אינטרנט אינו משימה של מה בכך, וחשוב יהיה לא רק להשקיע את המשאבים הדרושים לצורך הקידום, אלא גם להשקיע אותם נכון.

במאמר הזה אנסה לרכז עשרה טיפים חשובים שלדעתי כל בעל חנות באינטרנט צריך לקחת בחשבון לפני שהוא נפנה לבצע קידום אורגני לחנות וירטואלית בגוגל.

טיפים לקידום אורגני של חנויות וירטואליות בגוגל

טיפים חשובים לשיפור המיקומים של החנות הוירטואלית שלכם בגוגל

קידום חנות וירטואלית בגוגל הוא, כאמור, תהליך שדורש השקעה ומחשבה. לפני שאתם יוצאים לדרך, קראו את הטיפים הבאים:

טיפ מספר 1: שפרו את מהירות הטעינה של עמודי האתר

אף גולש לא מעוניין לקנות באתר מסורבל, איטי, שלא מכבד את הזמן של הגולש עצמו. אם בעבר היה למנהלי חנויות וירטואליות תירוץ, הרי שהיום התשתיות הטכנולוגיות לא מהוות צוואר בקבוק אמיתי, וגולש שמיוצרת עבורו חווית גלישה איטית ולא מודרנית במיוחד, פשוט ימשיך אל אתר האינטרנט הבא שיספק לו את אותו השירות.

זאת הסיבה, שכדי למנוע נטישת גולשים בכמות משמעותית מן האתר, מדד שללא ספק משפיע על איכות תהליך הקידום של חנות וירטואלית בגוגל, כדאי יהיה לשפר את חווית המשתמש באתר, ובפרט את משך הטעינה של עמודי האתר השונים.

חשוב יהיה לזכור כי גוגל החלה לעשות שימוש משמעתי יותר במדדי Core Web Vitals, אשר נועדו לשפוך אור על חווית השימוש שמסופקת לגולש באתר, על משך הטעינה של אובייקטים באתר, משך הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם האתר, וכן מידת היציבות של התצוגה באתר.

טיפ מספר 2: התאימו את האתר לשימוש במכשירי מובייל

מנהלים חנות וירטואלית ומעוניינים לקדם אותה בגוגל? חשוב יהיה מאוד שתתאימו אותה לשימוש במכשירי מובייל שונים.

ולמען הסר ספק: אין כאן הכוונה רק ליצירת אתר מותאם למובייל. זה, כמובן הבסיס, והוא תנאי הכרחי, אך לגמרי לא מספיק.

כדי להתאים אתר חנות לשימוש במובייל חשוב יהיה לקחת בחשבון את כלל המאפיינים של שימוש במובייל בעת ביצוע הזמנה מאתר אינטרנט:

✔️ הניווט בין המוצרים השונים באתר
✔️ הצעה לרכישה של מוצרים נוספים
✔️ תהליך הצ'קאאוט באתר
✔️ אמצעי התשלום הזמינים בעת הגלישה ממכשירים ניידים
✔️ השלמה אוטומטית ככל שקיימת
✔️ האפשרות לביצוע רישום באמצעות שירותי צד ג' ועוד.

טיפ מספר 3: חישבו על מסע הלקוח באתר

מסע הלקוח באתר חנות וירטואלית חייב להיות מתוכנן בצורה מוקפדת. אם המסע הזה לא מאופיין היטב, כל תהליך הקידום האורגני עלול לעלות על שרטון.

מדוע אפיון כזה הוא כה חשוב? משום שכדי להציע לגולש את התוכן המתאים לו ביותר באתר, אנחנו צריכים לדעת מה הגולש צריך, מה הוא כבר יודע על המוצרים והשירותים, ומהי כוונת החיפוש שלו.

לדוגמה, אם אנחנו מנהלים אתר למתכונים, חשוב יהיה להבין האם הגולש יודע מראש באיזה מתכון הוא מעוניין או שהוא מעוניין לקבל השראה.

האם יש לו מגבלות מסוימות או שכל ההצעות רלוונטיות עבורו. האם הוא זקוק למתכון מהיר שלא דורש מצרכים רבים, או שהוא מתכנן הכת ארוחת שחיתות בהמשך השבוע.

הבנת מסע הלקוח באתר היא חלק חשוב והכרחי לצורך ביצוע מחקר מילות מפתח איכותי, ובניה נכונה של ההיררכיה באתר – שני מוטיבים הכרחיים לניהול קידום אורגני מוצלח.

אל תסיחו את דעת הגולש בזמן שהוא קונה
אל תפריעו לגולשים שלכם לקנות

טיפ מספר 4: אל תסיחו את דעתו של הגולש

הגולש מתכוון לבצע רכישה באתר? אל תפריעו לו!

רבות מן החנויות הוירטואליות ברשת מציעות חווית גלישה שכוללת חלונות קופצים, מודעות מהבהבות ומסיחות את הדעת, תכנים נוספים לקריאה, פרסומות שונות ועוד.

כל אלו עלולים לגרום לגולש להפסיק במסע הרכישה שלו ולצרוך תוכן שונה.

כיצד הדבר קשור לקידום האורגני של האתר?

ובכן, ככל שגולשים שהגיעו בסופו של דבר לבצע רכישה באתר, לא מבצעים רכישה כזו בסוף, חוזרים למנוע החיפוש, וממשיכים לתוצא החיפוש הבאה כדי להשלים את הרכישה, כך סביר יהיה להניח שמנוע החיפוש יסיק על מידת רלוונטיות נמוכה של האתר לחיפוש שביצע הגולש.

טיפ מספר 5: אל תבקשו פרטים שאינכם צריכים

בעלי חנויות רבים פוגעים באופן משמעותי בשיעורי ההמרה שלהם, וכן בתהליך הקידום האורגני של החנות הוירטואלית בגוגל, רק בגלל שהם מבקשים פרטים שאינם נחוצים לצורך השלמת הרכישה על ידי הגולש.

לעיתים, והדבר נפוץ במיוחד כאשר הגולש עושה שימוש במכשיר מובייל, אי לגלש את הזמן או הסבלנות למלא טפסים באורך הגלות רק על מנת מנת להשלים הזמנה של מוצר באינטרנט. ושוב, ככל שפחות גולשים שאכן זקוקים למוצר ינטשו את האתר, כך יש סיכוי גבוה יותר שיפגע הקידום האורגני של החנות.

טיפ מספר 6: עשו שימוש בתוכן מקורי בעמודי הקטגוריות ותיאורי המוצר

עוד תופעה שחוזרת על עצמה באתרי מסחר היא שכפול של תוכן בעמודי מוצרים וקטגוריות באתר.

על מנת לשפר את איכות תהליך הקידום בגוגל לחנויות באינטרנט, חשוב יהיה לייצר טקסט איכותי ומקורי לכל מוצר ולכל קטגוריה באתר, וזאת על מנת להימנע מחשד לשימוש בתוכן מועתק או גנוב על ידי גוגל, ענישה ידנית, וחוסר רלוונטיות לחיפוש שמבצע הגולש.

והנה הטיפים שלי טקסטים איך הכי טוב לתקוף את נושא עמודי הקטגוריה באתרי מסחר

טיפ מספר 7: בנו פרופיל קישורים איכותי לחנות

למרות אינספור עדכונים שביצעה גוגל למנוע החיפוש הגדול בעולם, קישורים חיצוניים שמפנים אל עמודי האתר השונים נשארו פקטור מרכזי וחשוב לצורך קידום האתר.

השקיעו את הזמן והמשאבים על מנת לבנות בצורה טבעית ואיכותית את פרופיל הקישורים לעמודי האתר השונים.

הקפידו על גיוון במקורות הקישור, על פיזור נכון של האנקורים, על מיקום הקישור בעמוד המקשר ועל סמכות ומהימנות האתרים המקשרים.

כמו כן, על מנת שהקישורים יוכלו לייצר לכם את האפקט הטוב ביותר, הקפידו לייצר קורלציה בין התוכן המוטמע באתר וכמות הקישורים שהוא מייצר.

בנוסף, אל תייצרו תבניות חריגות של קישורים ללא סיבה מוצדקת. אין שום סיבה שאתר לא מוכר יקבל בחודש אחד 3 קישורים, בחודש הבא 200 קישורים, ובחודים הבאים שוב 3 קישורים בכל חודש.

טיפ מספר 8: שפרו את תגיות המטא של האתר

אם אתם מעוניינים להפוך את תהליך קידום אתר החנות בגוגל לאפקטיבי במיוחד, תצטרכו להצטייד בתגיות מטא איכותיות.

תגית מטא היא תגית אשר מייצרת עבור הגולש מידע נוסף, שלא מוצג באמצעות הדפדפן, ובאמצעותו הגולש יכול לקבל החלטות על איזה מידע הוא מעוניין להקליק.

שתי תגיות המטא הנפוצות בהקשר של קידום חנות בגוגל הן:

  • תגית הכותרת – תגית המאפשרת לבעל האתר להציג לגולש כותרת מקורית וייחודית בדף תוצאות החיפוש
  • תגית התיאור – מדובר בתגית שמאפשרת מתחת לתג הכותרת וכתובת הדף להציג מידע משכנע לגולש בדבר התוכן בעמוד.

טיפ מספר 9: העניקו שירות איכותי ללקוחות 👌

אחד האלמנטים החשובים ביותר לקידום האורגני של האתר, בטח ובטח כאשר מדובר בחנות, הוא שירות הלקוחות הנלווה שמקבל הגולש.

שירות לקוחות איכותי יוודא כי הגולש יחזור שוב לאתר על מנת לבצע רכישות, יחפש את שם המותג ברשת, יביע אמון במותג וירכוש בסכומים גבוהים יותר, וישתף מידע אודות המותג ברשתות החברתיות.

לכל אחד מאלה השפעה קריטית על ההצלחה של תהליך הקידום.

טיפ מספר 10: עודדו לקוחות להשאיר ביקורות חיוביות בנכסי המותג

בהמשך לסעיף הקודם שעוסק בשירות לקוחות איכותי שכדאי יהיה למותג להעניק ללקוחותיו על מנת לקדם אורגנית את החנות בגוגל, חשוב יהיה לדאוג ששירות הלקוחות האיכותי הזה גם ישתקף בפרופיל הביקורות על העסק, בין אם יהיה זה פרופיל הביקורות בפייסבוק ובין אם פרופיל הביקורות בשירות גוגל לעסק שלי.

פרופיל ביקורות איכותי מחזק את הסמכות של המותג, גורם ליותר לקוחות להביע אמון ברכישה מן המותג הזה, מגן על המותג מפני מתקפת ביקורות שלליות, או לפחות מאזן אותן, וגם מגביר את האמון שגולשים נותנים במותג הזה.

בהצלחה!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן