קידום אתרי שופיפיי

לקחתם את הזמן לעצב ולהקים חנות שופיפיי לתפארת – אבל למרבה הצער, היא עדיין לא מושכת לקוחות בכוחות עצמה. מפה לשם אתם בטח שואלים את עצמכם איך אתם אמורים לעשות את זה – ולמרבה המזל, במאמר הבא הבאנו לכם את כל הטיפים המנצחים לעשות את זה נכון. המשיכו לקרוא וגלו איך מקדמים אתרי שופיפיי – ויחסית בקלות 😊 שנתחיל? 

קידום אתרי שופיפיי

אז נשאלת השאלה – מה קורה אחרי שבניתם את החנות מסחר האלקטרוני שלכם? 

איך מגיעים ללקוחות פוטנציאלים? 

איך אתם גורמים להם להגיע אליכם – ולא למתחרים שלכם?

בשלוש מילים – קידום אתרים אורגני, או בקיצור SEO – שמשחק תפקיד עצום בלגרום לקונים שלכם למצוא אותכם. ככל שתהיו מדורגים גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש – כך תהיה לכם יותר תנועה בחנות. באופן טבעי זה יביא להגדלת מכירות. 

אוקיי, הכול טוב ויפה אבל…

איך מדורגים גבוה יותר? 🤔

עוד מעט כל התשובות יגיעו, תישארו איתנו. 

Shopify מגיעה עם מספר תכונות ידידותיות לקידום אתרים, אך יש עוד הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעלות בדירוג. בעוד ש- SEO מסתמך הרבה על מילות מפתח, נדרש יותר מסתם זריקה של כמה מילות מפתח לתוכן באתר שלכם כדי לקבל את הדירוגים השווים. הנה כמה מהדברים שאתם יכולים כבר לעשות בעצמכם. 

6 הצעדים שייקחו את חנות השופיפיי שלכם למקומות הראשונים בגוגל 

 

#1 שלב ראשון – תייעלו את המבנה של האתר שלכם, או בקיצור ניווט פשוט 

האופן שבו התוכן שלכם מאורגן בדף חשוב מאוד להצלחת קידום האתר שלכם. 

כאשר הקונים שלכם מסוגלים למצוא במהירות ובקלות את הדברים שהם מחפשים, הם נוטים להשקיע יותר זמן באתר ולצפות בדפים נוספים, מה שיכול לסייע לדירוג שלכם בגוגל. 

למה? ברגע שהאלגוריתם של גוגל מזהה שגולשים שוהים יותר זמן באתר שלכם – זה נותן לו אות שאתם עשיתם שם משהו טוב. תחשבו על זה ככה: גוגל, רק רוצה שלמשמשים שלו, כלומר – לאותם אנשים שמזינים שאילתות בחיפוש, תהיה את החוויה הטובה ביותר. זה אומר: שהם יקבלו תוצאות רלוונטיות, ושהאתרים יספקו להם חווית שימוש טובה ומהנה, עם כמה שפחות עצבים ואכזבות. 

חזרנו לענייני הניווט באתר. 

כיצד תוכל להקל על הניווט באתר שלך?

לפשט. כמה שיותר. אל תגזימו עם קטגוריות ותתי קטגוריות.

מבנה אתר פשוט יותר מקל על מנועי החיפוש לסרוק את האתר ולדרג את המוצרים שלכם, וכך גם ללקוחות שלכם.

מבנה אתר פשוט וידידותי ל- SEO עשוי להיראות כך:

מבנה אתר

אתם יכולים לראות מהתרשים, שהמוצרים שלכם רחוקים רק כמה קליקים מדף הבית, מה שמאפשר לקונים למצוא במהירות את מבוקשם ולהקל גם על מנועי החיפוש בסריקת האתר שלכם. 

ארגון התוכן שלכם קל עם Shopify, באמצעות אחד מהמבנים הבאים:

דף הבית »דפי קטגוריות» דפי מוצרים

דף הבית »דפי קטגוריות» דף תת-קטגוריה »דפי מוצר

 

הערה חשובה 🤚 – תזכרו שאתם בונים את האתר קודם ללקוחות שלכם, לפני גוגל. ברגע שתחשבו ככה, הדרך שלכם למקומות הראשונים תהיה קצרה יותר. 

בנוסף לדפי המוצר והקטגוריה, עליכם לכלול דף אודות ודף יצירת קשר באתר שלכם. דפים אלה מאפשרים לקונים ומנועי החיפוש לדעת שאתה אמינים, לכן אל תדלגו עליהם. 

לבסוף, תכללו גם תיבת חיפוש באתר. האם זה יעזור לקידום האתר בגוגל? לא בצורה ישירה. אבל זה יעזור למבקרים למצוא את מבוקשם, שזה חלק חשוב בקידום אתרי מסחר אלקטרוני. 

 

#2 שלב שני – שפרו את חווית המשתמש

עכשיו בואו נסתכל על כמה דרכים בהן תוכלו לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם, מה שיעזור לכם גם בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

שפרו את מהירות האתר שלכם 

מהירות האתר היא בין הדברים החשובים ביותר. כאשר קל לנווט באתר שלכם והכל זז במהירות, למבקרים אין סיבה להרגיש תסכול. המשמעות היא שסביר שהם יבלו יותר זמן באתר שלך.

כדי להפוך את חנות Shopify שלכם למהירה יותר, תוכלו:

  1. להשתמש בתבניות עיצוב מהירות וידידותיות לנייד
  2. להשתמש בתמונות קטנות ומכווצות 
  3. להסיר אפליקציות שאתם לא משתמשים בהן

 

#3 שלב שלישי – ערכו מחקר מילות מפתח מקיף 

אף מדריך SEO של Shopify לא יהיה שלם ללא טיפים על מחקר מילות מפתח – הבסיס להצלחת SEO. אבל איך אתם מוצאים את מילות המפתח הנכונות כדי להביא תנועה לחנות שלכם?

הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בכלים מפוארים, אלא רק להכין רשימה של לפחות חמישה נושאים עיקריים שללקוחותיכם אכפת מהם ואשר קשורים קשר הדוק למוצר שלכם. 

הכניסו את עצמכם לנעלי הלקוחות שלכם. באילו מונחי חיפוש הייתם משתמשים כדי למצוא את המוצרים שאתם מוכרים?

אתם יכולים גם למצוא השראה לנושאים אלה ממקומות כמו:

  1. חיפוש בפורומים וקבוצות פייסבוק שקשורות לתחום שלכם. 
  2. האשטאגים באינסטגרם שקשורים למוצרים שלכם. 
  3. התבוננות בכותרות ובתיאורי מטא המשמשים את המתחרים שלכם. 
  4. אם אתם פונים גם לקהל בחו"ל – חפשו שאלות שקשורות למוצר שלכם ב quoraו reddit.

אחרי שיש לכם מושג מה מעניין באמת את הלקוחות שלכם, תוכלו לערוך מחקר מקיף יותר עם אחד הכלים למחקר מילות מפתח. סדרו את מילות המפתח שמצאתם לפי נפח החיפוש – הגבוה למעלה, הנמוך למטה. לאחר מכן בצעו סינון נוסף וערכו את הטבלה לפי הקטגוריות באתר. לדוגמה, אם אתם אתר אופנה אז כל מה שקשור לחולצות – בטבלה נפרדת, ג'ינסים – בטבלה נפרדת, תיקים – בטבלה נפרדת וכך הלאה. 

#4 שלב 4 – בצעו אופטימיזציה לדפי המוצרים שלכם ב- Shopify

בשלב זה, אמורה להיות לכם רשימת מילות מפתח ומבנה אתר הגיוני. השלב הבא הוא לייעל את דפי החנות שלכם באמצעות מילות המפתח. 

התחילו קודם עם הדפים המובילים. סביר להניח שאלו יהיו דף הבית שלך ודפי המוצרים הנמכרים ביותר. אנו מדברים על הדפים שהם הרווחיים ביותר ובעלי ההמרות הטובות ביותר.

אם אתם פותחים חנות חדשה לגמרי, עליכם עדיין לייעל את דף הבית. ישנן מספר דרכים קלות לבחור אילו דפים אחרים לבצע אופטימיזציה:

  1. דפי מוצרים שהניבו את רוב הבאזז עד להשקת החנות שלכם
  2. דפי המוצרים הקשורים למילות המפתח הכי מבוקשות שמצאת.

בכל מוצר הכניסו מילת מפתח רלוונטית, שימו לב שאתם עושים את זה בטאקט. כלומר, פעם אחת בכותרת המוצר – ועוד מילת מפתח נוספת עם זנב ארוך בתיאור המוצר (מנקודת הנחה שמדובר בתיאור קצר יחסית עד 200 מילה). 

כיצד לייעל כותרת ותיאור מטא למוצרים

עכשיו, כשאתם יודעים אילו דפים אתם עומדים לייעל תחילה, בואו נחליט כיצד נרצה לתת שמות לדפים שלנו בכל האתר, כלומר – כותרות ותיאורי מטא, מה שהגולשים שלכם יראו בגוגל. הנה דוגמה: 

כותרת ותיאור מטא למוצרים

מילות המפתח שלכם צריכות להשתלב בקופי באופן טבעי. אם זה נשמע מביך או מוזר – סמכו על עצמכם, כנראה שזה באמת המקרה ואתם צריכים להעריך מחדש את הדרך בה אתם מנסחים את זה. בואו ניתן דוגמה, אם יש לכם חנות תיקים מדליקה שפונה לנשים, שקוראים לה (באופן היפותטי "תיקלנד")  ואתם מחפשים כותרת ותיאור מטא לדף הבית – אז איך נעשה את זה? נניח ומילת המפתח המובילה (עם נפח חיפוש הגבוה ביותר) היא תיקים לנשים, אז תוכלו לעשות את זה ככה: 

כותרת מטא: תיקלנד: תיקים לנשים | חנות מטריפה לתיקים אונליין – משלוח חינם! 

תיאור מטא: תיקלנד הוא מותג התיקים המוביל בישראל עם מגוון ענק מותגים אהובים במחירים המשתלמים ביותר. לחווית הקנייה המושלמת היכנסו >> 

לידע כללי, תוכלו לשדרג את הכותרת גם עם אימוג'י – זה יכול להוביל ליותר הקלקות. 

 

#5 שלב חמישי – בנו פרופיל קישורים לחנות שלכם 

קישורים חיצוניים משמשים את גוגל כדי לקבוע כיצד הקהילה באינטרנט מעריכה את האתר שלכם. זוהי אסטרטגיית קידום שנעשית מחוץ לאתר ובונה את האמינות שלכם בעיני גוגל. 

כיצד תוכלו לקבל קישורים לחנות שלכם? הנה כמה טיפים: 

  • קישורים מספק/יצרן – אם אתם מוכרים מוצרים שמיוצרים או מסופקים על ידי חברות מבוססות, ייתכן שיש להם מדיניות שקמעונאים מורשים יכולים לקבל קישור מהאתר שלהם. שלח להם מייל כדי לשאול אם הם מוכנים לשים קישור לחנות שלכם. 
  • קניית קישורים מאתרים חזקים – יש המון אתרים שמציעים לכם לקנות מהם קישורים. הם כותבים לכם מאמר ושותלים במילת מפתח מסוימת לינק לדף הבית או לדף פנימי שלכם. המחירים משתנים ולרוב מגיעים בחבילות. 
  • מאמרי יח"ץ באתרי דעה – מכירים את הכתבות הממומנות האתרי חדשות מובילים? זו דוגמה מצוינת למאמרי יח"ץ שגם בהם שותלים לינק לאתר שלכם. היתרון הוא שמדובר באתרים חזקים בדרך כלל, יחד עם זאת המחיר עשוי להיות יקר יותר. 

 

#6 שלב שישי – זה הזמן ליצור תוכן ייחודי 

עכשיו בואו נדבר תוכן. תוכן זה הסיבה שאנשים מגיעים לאתר שלכם. כבעלים של אתר שופיפיי, אתם עלולים להתפתות לחסוך בתוכן או שתחשבו שתיאורי המוצר שתעשו זה מספיק תוכן. סמכו עלינו, תהיה לכם הרבה יותר הצלחה אם תקדישו את הזמן ליצירת תוכן מקורי המוסיף לחוויית המשתמש הכוללת שלכם.

ההחלטה על מה לכתוב יכולה להיות מרתיעה, אבל זה לא צריך להיות ככה. ערכו רשימה של כל הדברים שהלקוחות שלכם שואלים אותכם או כל מה שאתם חושבים שעשוי לעניין את הלקוחות שלכם. לא מידע על המוצר, אלא תשובות אמיתיות.

זאת ההזדמנות לתת ללקוחות פוטנציאליים להכיר את המותג שלכם באופן שאינו כרוך במכירה. זו גם אחת הדרכים הקלות ביותר לדרג יותר מילות מפתח ולקבל יותר קישורים נכנסים.

כמה מילים אחרונות,

זהו זה! על ידי עבודה על כל אחד מ-6 השלבים במדריך זה, תוכלו לטפס בדירוג תוצאות החיפוש תוך זמן קצר. הכי חשוב לזכור, שקידום אתרים זו עבודה לטווח הרחוק, כלומר את התוצאות אתם לא תראו בן לילה. זה משתנה מתחום לתחום ובהתאם לתחרות שיש לכם, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שמדובר באסטרטגיית השיווק הטובה והיציבה ביותר כיום שתספק לכם כניסה אורגנית ומשובחת מדי יום. שיהיה בהצלחה! 

יש לכם עוד שאלות על קידום אתרי שופיפיי? מוזמנים להשאיר לנו תגובה 😊 

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום חנות תכשיטים

קידום חנות תכשיטים

אז יש לכם תשוקה מטורפת לתכשיטים, אפילו פיתחתם קולקציות מוצרים מהממות ונוצצות או שאולי מצאתם ספק זול לתכשיטים. יש לכם גם חנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו