כל עסק שמעוניין לשפר את הנוכחות האינטרנטית שלו יודע שיצירת תוכן היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להשגת המטרה הזאת.
תוכן ערכי, בעל ערך מוסף, שמסייע לקהל הקוראים, המאזינים או הצופים לקבל את המידע הדרוש להם על מנת לקבל החלטות חשובות הוא מרכיב חיוני בכל תהליך שיווק.
אולם, לצד ההשקעה בתוכן איכותי המוטמע בתוך הנכסים הדיגיטליים של העסק, ישנה חשיבות גדולה להטמעה של תוכן מבוסס מילות מפתח כזה, גם בנכסים דיגיטליים חיצוניים.
מה מאפשר לנו פרסום מאמרים באתרים חיצוניים?
קניית מאמרים ופרסומם באתרים חיצוניים יכול לאפשר לעסק להשיג מספר מטרות:
1. יחסי ציבור
חלק מן הכתבות הממומנות שניתן למצוא מעל דפי מגזינים ועיתונים דיגיטליים שונים מיועד לקידום עסקים וביצוע תהליך יח"צ משמעותי.
מאחר שמגזינים דיגיטליים כאלו מתאפיינים לרוב בקהל קוראים רחב, לפעולה כזאת יש אפקטיביות בהגברת המודעות של קהל היעד למותג.
2. קידום אתרים
חלק מן הטכניקות שבהן משתמשים מקדמי אתרים על מנת לשפר את הסמכות של אתר האינטרנט אותו הם מעוניינים לקדם, הוא פרסום מאמרים במגזינים בעלי סמכות עם קישורים יוצאים לאתר המקודם.
בשיטה זאת, פרסום כתבות במדורים השונים מסייעים בתהליך בניית הסמכות של האתר המקודם, באמצעות קישורים חיצוניים והטמעת קישור מסוג follow שמוביל לאתר היעד.
3. הזרמת תנועה לאתר
חלק מן הכתבות המתפרסמות במגזינים שונים נועדו לשכנע גולשים להקליק על קישור ולמעשה להיכנס לאתר היעד. פעולה זאת נועדה להגביר את זרם המבקרים באתר, ולגרום ליותר ויותר גולשים להיות חשופים למותג.
מה חשוב לבדוק לפני שמפרסמים את המאמר בתשלום?
לפני שאתם יוצאים לדרך ומתקשרים מול שירות בניית קישורים שיאפשר לכם לקבל שטח פרסום ולפרסם את המאמר שלכם באחד המגזינים הנחשבים, כדאי יהיה שתבצעו מספר בדיקות, על מנת לוודא שהתהליך ישיג את מטרותיו.
1. אילו אתרים מוצעים בחבילה והאם הם מתאימים לנישה?
סביר יהיה להניח ששירות שיספק לכם את האפשרות לפרסם מאמרים בתשלום, יציע לכם אוסף גדול של אתרים בהם תוכלו לפרסם את המאמרים שלכם. אולם, חשוב יהיה לזכור שלא כל האתרים והמגזינים הדיגיטליים השונים יהיו רלוונטים עבורכם.
חלק מן המגזינים מיועדים לאוכלוסיית החיילים, אחרים מתאימים בעיקר לאוכלוסייה החרדית (על קידום אתרים שומרי שבת), ישנם מגזינים עסקיים, ואחרים מאפיינים דווקא את נישת הפנאי והבידור.
על מנת שכאשר אתם מבצעים פרסום כתבות בתשלום, הפרסום יהיה אפקטיבי ויעשה את העבודה, חשוב יהיה שתבחרו בנישה המתאימה ביותר.
2. באילו מדורים יתפרסמו המאמרים?
מגזינים דיגיטליים שונים מחלקים, בדרך כלל, את עמודי התוכן שלהם למדורים שונים. אם אתם מעוניינים לפרסם כתבת יח"צ, כדאי יהיה שתבדקו שהיא ממוקמת במקום ריאלי מבחינת החשיפה לגולשים.
אם מה שחשוב לכם הוא קישור שיתקבל באמצעות המאמר לאתר שלכם לצרכי קידום אתרים, תוכלו להסתפק במדור זניח יותר, שנמצא במורד פס הגלילה.
3. קישורי follow
כאשר אתם מבקשים לפרסם מאמרים בתשלום, אחד המרכיבים שחשוב ביותר שתוודאו כי הוא מבוצע נכון, זה התאמת סוג הקישור היוצר מן המאמר לסוג השירות שאתם מבקשים.
אם אתם מבקשים לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים, עליכם יהיה לוודא כי הקישור שתקבלו הוא מסוג follow. אם, לעומת זאת, הקידום האורגני לא חשוב לכם כלל, ואתם מבקשים להטמיע קישור אך ורק לצורך יצירת תנועה לאתר, ייתכן שדווקא קישור מסוג sponsored יתאים לכם יותר.
4. התנהלות מול האתרים בהם מתבצע הפרסום
כאשר אתם מתקשרים מול שירות המציע לכם פרסום מאמרים בתשלום, וודאו מולו כי לא נדרשת תקשורת ישירה שלכם עם נציגי האתרים בהם יתפרסמו המאמרים, וכי השירות סוגר לכם בהקשר הזה את הפינה.
5. צירוף תמונות
חלק מן המגזינים שבהם תפרסמו מאמרים שונים יבקש מכם תמונות שרכשתם על מנת להימנע ממצב של הפרת זכויות יוצרים. בהקשר הזה, כדאי לשקלל גם את רכישת התמונות בעלות הפרסום של המאמרים השונים. (ראו גם מאגרי תמונות שאתם חייבים להכיר!)
6. רכישה או שכירות
כאשר אתם מתקשרים מול שירות המאפשר לכם ביצוע פרסום מאמרים בתשלום, הקפידו לוודא כי אתם רוכשים את שטח הפרסום, ולא שוכרים אותו לתקופה מוגבלת. הדבר נכון במיוחד כאשר אתם מפרסמים את המאמרים עם קישור יוצא לצורך קידום אתרים.
הסרת הקישור לאחר תקופה יכולה לשדר למנוע החיפוש סוג של התנערות מן האתר המקושר, מה שעלול לפגוע בתהליך הקידום שלו.
✔️ תנו לי לפתור לכם את הדילמה:
7. מחיר וחבילות
קריטריון נוסף שחשוב שתבדקו הוא כמובן המחיר שמוצע לכם בעבור פרסום של מאמרים בתשלום. חלק מן השירותים יציעו לכם חבילת פרסום מאמרים, ולמעשה בצורה כזאת יוזילו את העלות שתשלמו בעבור מאמר בודד.
8. כמות מילים
חלק מן השירותים אשר מציעים פרסום מאמרים באתרי תוכן בתשלום, יציבו תנאים שונים באשר להיקף התוכן שצריך להיות כלול במאמר. חלק ידרשו כי התוכן לא יעלה על 1000 מילים, ואילו אחרים ינסו לוודא כי המאמר יכלול מינימום של טקסט איכותני במאמר.
9. האם שירות קישורים הוא האפשרות היחידה?
בעוד היתרונות של שירות שכזה ברורים – ישנם עוד מספר דרכים להשיג קישורים
לסיכום
לאחר שסגרתם את הנושא של קניית מאמרים, הגיע הזמן לפרסם אותם. לפרסום מאמרים באתרי תוכן, שהינה מתודה מקובלת שעושים בה שימוש לא מעט עסקים על מנת לקדם את העסק מבחינת יחסי ציבור, הזרמת תנועה לאתר וקידום אורגני של האתר. לפני שאתם מתקשרים מול שירות לפרסום מאמרים בתשלום, הקפידו לבצע את הבדיקות החיוניות להצלחת הקמפיין.
עוד בנושא:
- מהם קישורים מזיקים ואיך ניפטר מהם?
- כמה זמן לוקח לקישורים חיצוניים להשפיע?
- כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר?