בונה ומקדם אתרים בגוגל – עשר פעולות שחייבים לבצע

בונה ומקדם אתרים בגוגל

בעלי עסקים שחושבים צעד או שניים קדימה, דואגים להתקשר מול בונה אתרים שהוא גם מקדם אורגני.

הסיבה לכך היא, שבמקרים רבים, ההבדל בין תהליך קידום מוצלח של אתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, ובין תהליך מוצלח פחות, תלוי בתשתית של האתר, שמוקמת ונבנית על ידי בונה האתר.

במאמר הבא אנסה להסביר מדוע, לדעתי, חשוב שבונה האתר שלכם יהיה מקדם אתרים אורגני, ומדוע איש מקצוע שהוא בונה ומקדם אתרים יוכל לסייע לכם בקבלת תוצאות איכותיות יותר, בעבור השקעה כספית קטנה יותר ואיך הוא משתלב בפרויקט הבניה והקידום של האתר?

הנה עשר פעולות שבונה ומקדם אתרים ידע לבצע עבורכם:

בונה ומקדם אתרים בגוגל

פעולה מספר 1: יצירת מבנה היררכי לאתר שמתאים לקידום אתרים

אתר איכותי הוא אתר שבראש ובראשונה בנוי בצורה היררכית נכונה. מדוע? משום שהיררכיה טובה מסייעת גם למשתמשים באתר לנווט את דרכם בדרך לתוכן הרצוי, להבין במה עוסק כל חלק באתר, להכיר את התמונה המלאה וגם את התמונה הפרטנית של כל עמוד באתר ועוד.

היררכיה נכונה מסייעת גם למנועי החיפוש להבין בצורה שלמה יותר את מבנה האתר, ולשלוח גולשים אשר מבצעים חיפושים ספציפיים אל העמודים המתאימים ביותר באתר.

בונה ומקדם אתרים אורגני ידאג לכך שההיררכיה באתר תהיה היררכיה איכותית, שיהיה לה מבנה סדור ולוגי, שתתאים לכל ביטוי חיפוש את הרמה ההיררכית המיועדת לו, ושתשרת נאמנה הן את הגולשים והן את מנועי החיפוש השונים.

פעולה מספר 2: אבטחת האתר

על מנת שניתן יהיה לשפר את הנוכחות של האתר בדפי תוצאות החיפוש, חשוב מאוד שהאתר יהיה מאובטח ויציע חווית גלישה בטוחה ומאובטחת לגולשים.

הסיבה לכך, היא שמנועי החיפוש לא היו רוצים להציג בדפי תוצאות החיפוש תוצאות שמסכנות את הפרטיות של הגולשים ויכולות לפגוע במידע שהם מנהלים.

בעת בניה של אתר, יש צורך לנקוט באוסף של פעולות על מנת לאבטח אותו.

חלק מן הפעולות האלו נמצאות באחריות של בונה האתר, כמו יצירת תעודת SSL עבור האתר, התקנת תוספים מתאימים, שימוש בסיסמאות קשות לניחוש, עדכון תדיר של טלאי אבטחת מידע ועוד ועוד.

בונה ומקדם אתרים בגוגל מודע ליתרונות העצומים של אבטחת האתר לתהליך קידום האתר, ולכן יפעל בהתאם לכך.

שילוב תוכן איכותי

פעולה מספר 3: יצירת מבנה עמודים שיאפשר שילוב תוכן איכותי

בבניה של אתרים תמיד מתקיים המתח שבין ויזואליות מרשימה שנסמכת בעיקר על שילוב תמונות ווידאו, ובין שילוב טקסט ברמה מספקת, על מנת שניתן יהיה לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים.

איש מקצוע שהוא גם מקדם וגם בונה אתרים, ידע לאזן בין הדברים, לשמור מספיק מקום לטקסטים הכה נחוצים לקידום של האתר במקומות אסטרטגיים באתר, לוודא כי בעמודי המוצר השונים קיים מספיק טקסט ייחודי ואותנטי שיאפשר לבדל את העמוד מאתרים אחרים באינדקס של מנועי החיפוש, ובעיקר לוודא כי התוכן המצוי באתר אינו תוכן רזה, משוכפל, מועתק או גנוב.

לרוב, מעצבי אתרים מעדיפים שכמה שפחות טקסט ישולב באתר על מנת ליצור ויזואליות מרשימה יותר.

תפקידו של בונה אתרים ומקדם בגוגל הוא לוודא כי שולב מספיק טקסט באתר למרות הכל.

11 דרכים לייצר תוכן לאתר – רעיונות לתוכן לאתרי אינטרנט

פעולה מספר 4: הגדרות ברירת מחדל של תגיות מטא

תגיות מטא משחקות תפקיד חשוב ביותר בתהליך הקידום של האתר.

בין היתר, מאפשרות תגיות המטא לבעלים של האתר להציג כותרות ותיאורים לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש, באופן כזה שישכנע אותם להקליק על תוצאת החיפוש וליהנות מן התוכן שהוטמע באתר.

חשוב יהיה להבין: תגית כותרת המטא לא חייבת להכיל את הכותרת עצמה של העמוד באתר באופן מדויק, והיא בהחלט להרחיב אותה תוך שימוש במילים חזקות שתשכנענה את הגולש להקליק על תוצאת החיפוש.

תפקידו העיקרי של בונה ומקדם אתרים בגוגל הוא להבין כיצד מנגנון הקליקים על תוצאות החיפוש עובד, לייצר תגיות מטא איכותיות לכלל העמודים באתר, לדאוג לכך שבעמודים החשובים והעיקריים תשולבנו תגיות מטא שעברו תהליך טיוב משמעותי, ולייצר תנועה אורגנית איכותית לאתר.

בונה האתר יוכל לסייע לתהליך הזה באמצעות הגדרת תגיות מטא כברירת מחדל.

בצורה כזאת, במקרה שהאתר מכיל אלפי עמודים ואף יותר, ניתן להתחיל מנקודת פתיחה טובה הרבה יותר ולא לייעד את כלל המשאבים של פעולת הקידום דווקא בטיוב התגיות.

תפקידו של בונה אתרים מקדם אתרים אורגני הוא לדאוג שפעולת התשתית הזאת מתבצעת כבר בשלבים המוקדמים של הקמת האתר.

שיפור חווית המשתמש

פעולה מספר 5: יצירת חווית משתמש איכותית באתר

גוגל כמו גם מנועי חיפוש אחרים שמה דגש יותר ויותר משמעותי בשנים האחרונות על חווית המשתמש שמסופקת לגולשים אשר מגיעים אל האתר.

בונה ומקדם אתרים יודע שמדדים שונים ששילבה גוגל באלגוריתם הדירוג שלה, משפיעים גם על איכות הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

שלושה מדדים עיקריים שקיבלו את עיקר תשומת הלב בשנים האחרונות הם מדדים המתייחסים למשך הזמן עד לטעינת האובייקט הגדול ביותר על המסך, משך הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקטיביות של הגולש עם מי מן הרכיבים של האתר, וכן מידת היציבות של התצוגה באתר, לאחר הטעינה הראשונית.

בונה ומקדם אתרים אורגני ידע כיצד לבצע את המלאכה, כך שאובייקטים מיותרים לא יטענו במהלך העלאת האתר, וחווית המשתמש שתסופק לגולשים תהיה אופטימלית.

פעולה מספר 6: התאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל שונים

התאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל היא כבר מזמן סטנדרט שכל בעל אתר חייב לאמץ, אם כדי לספק חווית גלישה טובה למשתמשים שמגיעים אליו, ואם כדי שלא לפגוע בדירוגים השונים של האתר בגוגל.

התאמת האתר למובייל היא לא רק הפיכת האתר לרספונסיבי או בניה של אתר מותאם נפרד, אלא מתודה שבה צריך לערב לא מעט שיקול דעת:

✔️ מה יהיה המרחק מן התצוגה?
✔️ כיצד תוצגנה תמונות עם שינוי רזולוציית המסך?
✔️ כיצד יונגשו תפריטים, סננים וטבלאות למשתמשים באתר?

בונה ומקדם אתרים בגוגל ידע כיצד לקבל החלטות נכונות עבור בעל האתר, כאלו שגם גוגל וגם הגולשים ידעו להעריך היטב.

על Mobile First של גוגל ואיך זה משפיע על קידום אתרים?

פעולה מספר 7: קביעת מבנה כתובות העמודים באתר

פרקטיקה נוספת שחשוב יהיה לבצע עוד בשלב בניית האתר, היא קביעת מבנה כתובות העמודים באתר.

מערכות ניהול תוכן שונות מאפשרות לבעל האתר להחליט באיזו קונבנציה הוא ירצה להשתמש על מנת לקבוע את ה – url של העמוד.

לאתרים מסוגים שונים תתאמנה כתובות url במבנה שונה.

בצורה כזאת, ניתן להמחיש למנועי החיפוש כיצד נראית ההיררכיה באתר ומהי חשיבותו של כל עמוד באתר.

בונה ומקדם אתרים בגוגל ידאג לבחור את מבנה כתובות העמודים המתאים ביותר לנישה שבה מנוהל האתר.

פעולה מספר 8: הטמעת תגיות אלט עבור תמונות באתר

מרכיב חשוב נוסף שכדאי יהיה לדאוג לו עוד בשלב הקמת האתר ותכנון העיצוב הראשוני שלו, הוא הטמעת תגיות אלט לתמונות. תגית אלט מספקת טקסט אלטרנטיבי אשר מסביר לגוגל מה, למעשה, מוצג בתמונה.

תגיות אלט הן חשובות על מנת לספק לגוגל את ההבנה הבסיסית לגבי הנושאים שבהם עוסקים האובייקטים השונים המוטמעים באתר.

כמו כן, לתגיות אלט ישנה חשיבות גדולה גם בהקשר של הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות שונות ולקויות ראיה בפרט.

באופן עקרוני ניתן לומר, כי ככל שהאר נגיש ליותר משתמשים ומספק להם שירות איכותי, כך גם גוגל תרצה לדרג אותו גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות.

דרכי יצירת קשר באתר

פעולה מספר 9: שילוב דרכי יצירת קשר באתר

מרכיב לא פחות חשוב מאלו שהוזכרו כאן עד עכשיו הוא שילוב של דרכי יצירת קשר באתר. בעת בניית האתר חשוב שבונה האתר והמקדם האורגני יחליט כיצד לשלב בצורה נכונה דרכי יצירת קשר באתר.

לשילוב הזה ישנן תכלית כפולה: הראשונה, לאותת למנוע החיפוש שיש בעל עסק אמיתי שעומד מאחורי האתר, והשניה – להחזיר כמה שפחות גולשים אל מנוע החיפוש, במטרה לעבור לתוצאת החיפוש הבאה.

פעולה מספר 10: הקמת דף אודות איכותי

בשנים האחרונות גוגל שמה יותר ויותר דגש לא רק על התכנים השונים המוטמעים באתרים, אלא גם על יוצרי התוכן או מי שעומד מאחוריהם.

כאשר אתם מציגים בדף האודות את הצוות הניהולי המקצועי שעומד מאחורי העסק, כולל תמונות איכותיות וטקסט נלווה רלוונטי, אתם מאפשרים לגוגל לדעת שיש אבא ואמא לאתר, שעומדים מאחוריו.

הפרקטיקה הזאת הופכת את האתר למעט יותר אמין ומהימן בעיני גוגל, פקטור שלכל הדעות יש לו חשיבות רבה לקידום האתר.

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

בניית אתרים בוורדפרס, בחינם ובתשלום

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר בשימוש על ידי בעלי אתרים. זוהי פלטפורמה חינמית וקוד פתוח המספקת לבעלי אתרים

אחסון אתרי וורדפרס עם uPress

אם יש לכם אתר שמבוסס על מערכת ניהול התוכן וורדפרס יכול מאוד להיות ששמתם לב שאחרי זמן מה האתר מתחיל לרוץ מעט

ג'טסרבר: סקירה

לא חשוב אם אתם מנהלים עסק עם אתר אינטרנט בודד, עושים שימוש במספר אתרים בו זמנית, או בונים אתרים עבור לקוחות אחרים

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חייגו עכשיו דילוג לתוכן