למה קניית קישורים היא לא מילה גסה?

קניית קישורים לאתר

התהליך של קניית קישורים כדי לקדם את האתר הוא התהליך של השגת קישורים חיצוניים לאתר, בתשלום – על מנת לסייע לו להתקדם בגוגל בתוצאות האורגניות. מדובר בפרקטיקה מקובלת מאד בעולם ה-SEO.

למה צריך קניית קישורים לאתר?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שבנוי ביסודו על מספר מרכיבים עיקריים: תוכן, אופטימיזציה, היבטים טכניים, חווית משתמש וכמובן, פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר שלכם.

קניית קישורים לאתר

בעוד בכל אחד מיתר המרכיבים ניתן לטפל ולשפר, עד כמה שהידע והרמה המקצועית שלנו מספקים, בכוחות עצמנו, הרי שבניית פרופיל קישורים חזק לאתר היא משימה שבה נצטרך לשתף פעולה, גם עם גורמים נוספים.

יש לא מעט שיטות לבנות פרופיל קישורים נכנסים כדי לקדם את האתר:

☑️ מקדמים רבים נוטים לעשות שימוש בקבוצות להחלפת קישורים

☑️ להקים אתרי תמיכה

☑️ לנצל קישורים שבורים של בעלי אתרים הפועלים בתחומים רלוונטיים

☑️ לבצע רישום לאינדקסים

☑️ לעשות שימוש בפרופילים של פורומים שונים

☑️ וגם, בנוסף לכל, להשקיע משאבים ברכישה של קישורים.

במאמר הזה נדבר על בניית קישורים לאתר וננסה להסביר מדוע קנייה של קישורים לאתר היא פעולה שיכולה להקנות לכם יתרונות אמיתיים בתהליך הקידום.

חשוב יהיה להבין: גוגל אוסרת על רכישה של קישורים לקידום לצרכי SEO. ליתר דיוק, גוגל מנחה בעלי אתרים שבחרו לרכוש קישורים המפנים לאתרים אחרים בתמורה לכסף, לתייג את הקישורים האלו באמצעות המאפיין Sponsored, שמלמד את מנוע החיפוש כי שולמה תמורה בעבור קניית קישור.

סימון כזה, מן הסתם, יוציא את כל העניין מרכישה של קישור כזה, אם היא בוצעה מטעמי SEO ולא מטעמי טראפיק. אולם חשוב יהיה להבין שגם למנוע החיפוש לא כל כך פשוט יהיה להבין, מניתוח פרופיל קישורים נכנסים בלבד, בעבור אילו קישורים שולמה תמורה כספית, ובעבור אילו לא.

אנחנו, בכל מקרה, במאמר הזה, יוצאים מתוך נקודת הנחה שהחלטתם להשקיע חלק מתקציב הקידום שלכם לצרכי קניית קישורים איכותיים.

אם זה המצב, אלו הסיבות שכדאי לכם לבצע קניית קישורים:

1. חיסכון בזמן

אם במקום לבצע קניית קישורים לקידום וזהו, תנסו להקים רשת של אתרי תמיכה ולהוציא מהם קישורים לאתרים אותם אתם מעוניינים לקדם, תאלצו לרכוש שמות דומיין מתאימים, להקים אתרים על בסיס מערכת ניהול, לטייב ולעצב אותם, למלא אותם בתוכן משמעותי ואיכותי, לבצע להם אופטימיזציה, לבנות גם עבורם פרופיל קישורים ואז להמתין מספר חודשים לפני שתוכלו לעשות בהם שימוש לצורך עיבוי פרופיל הקישורים באתרים אותם אתם בוחרים לקדם.

לא זה המצב בתהליך של רכישת קישורים. כאשר אתם מעוניינים לקנות קישורים כל שאתם נדרשים לעשות הוא לגלוש ברשת אל השירות המתאים, להבין מה תקבלו בתמורה לכסף שתשלמו, ולבצע קניית קישורים לאתר באופן מהיר.

הקישורים כבר ימתינו לכם במועד המתאים בהתאם לסיכום עם המקדם ממנו ביצעתם את ההזמנה 😉

2. הרבה פחות התעסקות

אם ניסיתם פעם להחליף קישורים איכותיים עם מקדמים או בעלי אתרים רלוונטיים, ודאי הרגשתם שלמרות הערך שקישורים כאלו יכולים לספק לכם, מדובר בעבודה קשה. קשה מידי.

בתהליך של החלפת קישורים תאלצו לעבור על רשימות ארוכות, לסנן ולמיין אותן כדי למצוא את האתרים הרלוונטיים לכם בהתאם לסט קריטריונים שהגדרתם מראש.

תאלצו לנהל משא ומתן, שלפעמים יהיה מתיש, באשר למיקום המדויק של הקישור במאמר, נושא המאמר, טקסט העוגן שלו, האפשרות או החובה לצרף תמונה למאמר, איכות התוכן, אורך התוכן וכו'.

ההתעסקות הזאת גוזלת, כמובן, זמן יקר. זמן, שאותו הייתם יכולים לנצל לטובת קידום העסק בתחומים שבהם לכם יש יתרון על גבי המתחרים.

למידע נוסף על שירות בניית קישורים והיתרונות שלו:

3. אפשרות לקבלת קישורים מאתרים בעלי סמכות

לרכישה של קישורים יש יתרון אחד מובהק על פני כלל השיטות האחרות לבניה של פרופיל קישורים איכותי: תינתן לכם ההזדמנות של קניית קישורים איכותיים לאתר גם מאתרים סמכותיים וחזקים.

אם אתם מקדמים אתר בתחילת הדרך, שאינו מהווה אוטוריטה בתחומו, לא סביר שתוכלו לנהל משא ומתן עם מגזינים פופולריים, פורטלים חזקים ועיתונים ברי סמכות לצורך ביצוע החלפה של קישורים.

לכן, במקרים כאלה, אם תירצו שפרופיל הקישורים שלכם יהיה מגוון, ויכיל, בנוסף לקישורים ברמה בינונית גם קישורים מאתרים חזקים במיוחד, רכישה של קישורים אלו תהיה, פחות או יותר, האופציה היחידה מבחינתכם.

4. מלבד כסף לא תצטרכו לתת דבר בתמורה

כאשר אתם מנהלים עסקה של בניית קישורים באמצעות החלפת קישורים, חשוב לזכור שלעסקה הזאת קיימים שני צדדים.

בעוד אתם מקבלים קישור לאתר שלכם מאתר רלוונטי אליכם, אתם תידרשו גם להוציא מאחד הנכסים הדיגיטליים שברשותכם, קישור מתאים. להוצאה של קישור כזה מאתר השייך לכם יש השלכות:

תצטרכו להטמיע באתר טקסט שהוא לא שלכם, שלא תמיד מייצג את הערכים שלכם ורלוונטי לקהל היעד שלכם. לחלק מבעלי האתרים מדובר בבשורה טובה, שכן מתודה כזאת מסייעת בעיבוי התוכן הקיים באתר, אולם לא מעט מנהלי אתרים היו מעדיפים שלא לכלול תוכן זר, באתר עליו עמלו קשה כל כך.

הסוגיה הזאת איננה רלוונטית, כמובן, בכל הקשור לקניה של קישורים. ברכישה של קישור חדש, מלבד כסף, אינכם נדרשים לתת דבר בתמורה לקישור. מדובר ביתרון משמעותי מבחינתו של מי שהקפדה על איכות התוכן באתר שהוא ממנהל היא קריטית להצלחה שלו.

בניית קישורים בהתאם לדרישות האתר שלכם מצריכה לרכוש קישורים איכותיים וחשוב לבחון את כל האפשרויות בעיקר את אלו של מקדם אתרים מנוסה שיכול להציע לכם לקנות קישורים שאשכרה יתרמו לכם לתנועה ולהמרה באתר.

5. מתאים למי שאין לו נכסים מהם יוכל להוציא קישורים

לפעמים, לא ממש תהיה לכם ברירה.

גם אם תירצו להחליף קישורים במקום לבצע רכישת קישורים, העובדה שאין לכם נכסים דיגיטליים מהם תוכלו להוציא קישורים בתמורה, לא תאפשר לכם לקבל קישורים אלא אם כן תבחרו לקנות אותם.

צריך יהיה להבין: גם כאשר יש ברשותכם נכסים דיגיטליים שונים ואיכותיים, במגוון רב של תחומים, על מנת שעסקת החלפה תצליח, צריך שהאינטרסים של כלל הצדדים המעורבים בעניין יקבלו מענה: האתר המקשר, האתר המקושר, המקדם שמשמש כמתווך, ויתר הלקוחות של המקדם המושפעים מכך.

כך שאם אתם לא מנהלים אתרים נוספים מהם תוכלו להוציא קישורים בתמורה, מאוד יהיה קשה לכם לקבל קישורים מאתרים רלוונטיים אם לא תציעו להם דבר אחר בתמורה.

6. לא נדרש תיווך וכמעט לא נדרש ידע מקצועי עבור קניית קישורים

סיבה נוספת כי קניית קישורים לאתר הפכה יותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות, היא שבעל האתר יכול לבצע את הפעולה ישירות מול ספקי הקישורים השונים.

בהיבט הזה, יכולים חלק מבעלי האתרים להסתדר ללא שירותי התיווך של מקדם האתרים, ובמקרה שהשירות ממנו רוכשים את הקישורים מציע שירותי משנה כמו כתיבה והגהה של מאמרים, הם יכולים לבצע את העסקה מתחילתה ועד סופה בעצמם.

זהו היבט חשוב משום שכרוך בו חיסכון של זמן, משאבים ולא מעט כסף.

קניית פרופיל קישורים

קניית קישורים: איך בודקים אם הקישור טוב לנו או לא?

קניית קישורים איכותיים - מה הופך קישור לטוב?

אולם, הסברה המקובלת בעולם הקידום האורגני של אתרים היא שלא כל הקישורים שווים בערכם.

יתרה מכך, יש הטוענים, ובמידה רבה של צדק לאור התרחשויות ואירועים שונים של פגיעה בתנועה האורגנית של אתרים כאלו ואחרים בעבר, שחלק מן הקישורים עלולים אף להזיק לאתר המקושר.

ולכן החלטנו לרכז את כל מה שצריך לדעת על קניית קישורים ועל בניית קישורים כחלק מתהליך קידום אתרים.

קריטריון מספר 1: רלוונטיות

לאף מקדם אתרים אין את המרשם המדויק על פיו מדרגת גוגל אתרים, ומעריכה את איכות הקישורים בין אתרים. אולם, מקובל יהיה לחשוב כי ככל שהקישור מתבצע בין אתרים רלוונטיים בתחומי העיסוק המאפיינים אותם, כך ערכו יעלה.

כיצד אם כן נדע לזהות קישורים איכותיים (לינקים איכותיים) כאשר שאנחנו מבצעים קניית קישורים? מה יוכל להבטיח לנו שקישורים שאנחנו רוכשים יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר? המשיכו לקרוא.

כך לדוגמה, אתר בתחום הטיולים שמכיל מאמר בנושא אטרקציות ברומא, רק סביר שיפנה לאותם אתרי אטרקציות, ואולי אף למקומות דרכם ניתן לרכוש כרטיסים במחיר מוזל. קישור שכזה ייחשב טבעי והגיוני👍

לעומת זאת, קישור מאתר שעוסק בהימורי קלפים וקוביות, לאתר בתחום של מנקי תריסים, הוא, איך לומר זאת בעדינות, מאולץ, מאולץ מידי. ערכו של קישור כזה, אם לא יהיה שלילי, סביר להניח שלא יהיה משמעותי👎

ישנם גם אתרי בלוג העוסקים בקשת תחומים רחבה (למשל: מדעים) ועושים זאת בצורה טובה.

קריטריון מספר 2: סמכות

רוב מקדמי האתרים חושבים שלסמכות האתר המקשר ישנה חשיבות מכרעת הערך הקישור שהוא מעביר לאתר המקושר.

כך, למשל, ערך קישור המתקבל מאתר ynet הוא גדול באופן משמעותי מערך הקישור המתקבל מבלוג זניח שאיש אינו מכיר וקורא.

לכן, כאשר אתם פועלים לבניית פרופיל הקישורים של האתר שאתם מקדמים באופן טבעי, הן אם מדובר בהחלפת קישורים או על קניית קישורים, חשוב יהיה לשלב בו, לצד קישורים ברמה בינונית, גם קישורים מאתרים ברי סמכות, שיספקו ערך גדול יותר לקידום האורגני.

קריטריון מספר 3: מיעוט קישורים יוצאים מן האתר

לצד יתר ההנחות והספקולציות השונות באשר לערכם של קישורים, זו שמאחדת לא מעט מקדמי אתרים גורסת כי ככל שהאתר המקשר ממעט להוציא קישורים, כך גדל הערך של כל קישור שתקבלו ממנו.

✔️ לכן, אחת המשימות שלכם בעת בניית פרופיל קישורים לאתר, היא לאתר קניית קישורים מאתרים ערכיים, בעלי סמכות גבוהה, שלא מוציאים כמות מסיבית של קישורים, ובתדירות גבוהה, לכל דורש.

מעדיפים וידאו? כאן אני מסביר איך לבדוק חוזק של אתר מסוים:

לינקים איכותיים עם ערך מוסף אמיתי

מקובל יהיה לחשוב, שמנוע החיפוש של גוגל מנסה לנתח גם את הערך המוסף האמיתי שמספק הקישור לקהל קוראי האתר המקשר. כלומר, אם הגולש באתר המקשר צורך תוכן ערכי ואמיתי, והקישור נועד לסייע לו להבין סוגיה מסויימת ביתר פירוט והרחבה, סביר יהיה להניח שערכו של הקישור יעלה.

אם, לעומת זאת, מנוע החיפוש יתרשם שהקישור נועד אך ורק לצורך של קידום האתר המקושר, הוא עלול להתעלם מערכו של הקישור, ואף לנקוט בפעולה ידנית כנגד האתר המקושר, מה שיגרום בסבירות גבוהה להורדת הדירוגים של עמודי האתר או הסרתם באופן גורף מדפי תוצאות החיפוש.

💡 חשוב מאוד בהליך קניית קישורים לאתר, לוודא שהקישור הוא אכן קישור איכותי בעל ערך לגולש כמו שלבעל האתר.

מיקום הקישור

המהדרין סבורים שגם למיקום הקישור באופן יחסי לעמוד שבו הוא מופיע ישנה חשיבות לערך שהוא מעביר לאתר המקושר(לוקיישן, לוקיישן, לוקישן).

כך, למשל, כאשר אתם מנסים למצוא קניית קישור איכותי, דעו שככל שהקישור מופיע גבוה יותר בעמוד המקשר, כך הערך שהוא מעביר גדול יותר. אם לעומת זאת, הקישור מופיע בתחתית העמוד, ייתכן שמנוע החישוב יזהה את הקישור הזה כקישור בעל ערך מופחת.

קישורים נמצאים לא רק בגוף המאמר, אלא גם בתפריטי האתר, בדפי הקטגוריות, ובפוטר האתר. במקרים אלו, כל מקרה לגופו. למשל, הגיוני יהיה שקישור הממוקם בפוטר של האתר ומקשר אל האתר של בונה האתר, יעביר ערך מסויים לאתר המקושר.

למעשה, ככל שמנוע החיפוש יזהה יותר קישורים מסוג זה, הוא יוכל להתרשם שמדובר בבונה אתרים פופולרי, מקצועי, שרבים בעלי האתרים שסומכים עליו. 

עם זאת, קישור בפוטר של האתר מאתר של מסעדה לאתר של חשמלאי, סביר שיעביר פחות ערך ואף יראה כחשוד בעיני מנוע החיפוש, כך שלמעשה, לגבי הערך של קישור כתלות במיקום שלו בעמוד המקשר – כל מקרה צריך להיבחן לגופו.

קישורים איכותיים - קווים לדמותם

קישורים נוספים באותו עמוד

פרמטר חשוב נוסף שמקדמי אתרים נוטים לבחון כאשר הם מחשבים את ערכו של קישור בין אתרים שונים כולל כאשר מדובר על לקנות קישורים שמוגדרים איכותיים, הוא מספר הקישורים היוצאים מאותו עמוד אל נכסים דיגיטליים חיצוניים לאתר. לכאורה, ככל שמספר הקישורים היוצאים מן העמוד הם רבים יותר, כך יורד ערכו של כל קישור.

עם זאת, יש לא מעט מקרים שבהם דווקא ההפך הוא הנכון: מאמר שסוקר מספר ספקי שירותים מובילים, ומקשר לכולם, דווקא יכול לחזק באמצעות קישורים אלו את ההבנה של מנוע החיפוש לגבי רלוונטיות הנושאים בין האתרים, ובאמצעות כך, להעלות את ערכו של הקישור.

✔️ מעוניינים בקישורים איכותיים מבלי לפחד שיזיקו לאתר? במיוחד בשביל זה יצרתי את שירות בניית קישורים כדי לתת לאתר שלכם דחיפה משמעותית בתוצאות החיפוש:

עוד יכול לעניין אתכם בנושא קישורים נכנסים:

רכישת קישורים לאתר היא הדרך המהירה המדוייקת, האיכותית (חשוב לבדוק שהם באמת איכותיים כפי שתארנו במאמר) ביותר כדי להשיג קישורים כחלק מהאסטרטגיה לקדם את האתר.

את הקישורים שלנו תוכלו לרכוש בקלות ותוכלו להיות בטוחים שביצעתם רכישת קישורים מאתרים איכותיים שעומדים בדרישות של גוגל לקידום אתרים.

לפרטים צרו אתנו קשר

קניית קישורים נכנסים – לסיכום

קניית קישורים היא בהחלט לא מילה גסה.

מקדם או בעל אתר, שבוחרים באופציה הזאת כדי לעבות את פרופיל הקישורים שלהם, יכולים בהחלט להרוויח זמן יקר אותו הם יוכלו להשקיע במשימות קידום אחרות. רכישת קישורים מאפשרת גם קבלת קישורים מאתרים סמכותיים, קישורים, שלא ניתן היה להשיג בדרך אחרת.

כמו כן, רכישת קישורים חוסכת טרחה רבה והתעסקות מיותרת בפעולות משא ומתן מתישות מול מקדמים אחרים.

בקניית קישורים תאפשר לכם לקבל קישורים ולא לתת כנגדם תמורה שאיננה תמורה כספית, כמו מקום אירוח באתר שלכם לתכנים זרים, והיא מתאימה במיוחד, במקרה שאין לכם נכסים דיגיטליים באמצעותם תוכלו לממש עסקאות החלפת קישורים.

כמו כן, לקניית קישורים לא דורשת ידע או מיומנות מיוחדת, וכל בעל אתר יוכל לבצע אותה, גם ללא תיווך.

לא רק קניית קישורים! עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

משמעות השם סבסטיאן: פירוש, לפי הקבלה.

סבסטיאן: השם שמסתיר סודות מרתקים! מקור השם: אחת השאלות הגדולות! שם "סבסטיאן" הוא שם זכרי ביסודו, שמקורו בשפה הלטינית. באנגלית, השם נכתב

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן