מעקב קישורים: כך תדעו אם הסירו לכם קישור

מעקב קישורים

קישורים הינם חלק בלתי נפרד מכל תהליך של קידום אורגני של אתרים.

בניה של פרופיל קישורים איכותי היא משימה שדורשת זמן, מיומנות, סבלנות וגם יכולת לזהות הזדמנויות, לנהל משא ומתן, ובעיקר להפוך רשימת משימות לפעולות בשטח.

בדרך כלל, נוהגים מקדמי אתרים להשקיע את עיקר המאמצים שלהם בזירת הקישורים במציאת הזדמנויות לבניית קישורים חדשים, וזאת כדי לעבות את פרופיל הקישורים.

אולם, לצד ההרחבה וההשקעה בהגדלת פרופיל הקישורים, יש צורך להשקיע משאבים גם בניטור שוטף שלו, וזאת על מנת לוודא שתהליך הקידום של האתר לא יפגע בעקבות פגיעה בפרופיל הקישורים.

אגב, על שירות בניית הקישורים שלי שמעת?

למה בכלל נדרש לבצע מעקב אחר קישורים?

ישנן שתי סיבות עיקריות לכך שנרצה לבצע מעקב אחר קישורים נכנסים מסוימים, או אפילו כולם: זיהוי הזדמנויות וזיהוי איומים. בואו ננסה להבין במה מדובר.

זיהוי קישורים נכנסים חדשים לאתר ממקורות רלוונטיים

כאשר אנחנו נפנים לגלות באמצעות כלי מעקב שונים קישורים חדשים שנוספו לפרופיל הקישורים שלנו, אנחנו מרשים לעצמנו לזהות הזדמנויות ליצירת קשרים עסקיים עם קולגות מהתחום, אשר מספקים שירותים משלימים.

מעבר לעובדה שבית עסק שעוסק בתחום משלים לשלנו הביע עניין באחד מעמודי האתר שלנו ובחר לקשר אליו, ייתכן שנרצה לפנות לאותו עסק על מנת לייצר שיתופי פעולה: נוכל להפנות לבית העסק לקוחות מרוצים שלנו, ולבקש שבית העסק המשלים יפנה אלינו לקוחות מרוצים שלו.

זיהוי קישורים שהוסרו

זה אולי החלק החשוב ביותר ואשר לשמו אנחנו בדרך כלל מבצעים מעקב אחר קישורים: זיהוי קישורים חיצוניים שהוסרו. קישור יכול להיות מוסר משום שהקולגה שקישר לאתר שלנו לא עמד במילה שלו ורצה לדלל את פרופיל הקישורים היוצאים מן האתר, במטרה לחזק את כוח הקישורים שהוא מעביר החוצה.

קישור יכול להיות מוסר גם בשל עבודת תחזוקה של האתר המקשר, או משום שהעמוד המקשר הפך ללא רלוונטי והוסר ממערכת הניהול של האתר.

כך או כך, זיהוי קישורים שהוסרו הוא השלב הראשון בתהליך, ולאחריו מתבצעת העבודה האמיתית, שכרוכה בפניה אל בעל האתר המקשר, ניסיון להבין מדוע הקישור הוסר, וכן מתן פתרון הגיוני שיאפשר לשני הצדדים לצאת מן הסיפור כשהם מרוצים.

למה חשוב לזהות קישורים שהוסרו?

ההמלצה הגורפת בתחום הקישורים היא לתת דגש על הטיפול בקישורים נכנסים שהוסרו מאתרים חיצוניים, וזאת בשל הסיבות הבאות:

איבוד קישור הוא גרוע יותר מאי קבלתו מלכתחילה

מאחר שקישור נתפס כסוג של המלצה של אתר אחד על אתר אחר, הסרה של קישור נחשבת לחזרה מן ההמלצה הזאת. למעשה, אחד הפקטורים שהופכים את הקישורים לפרמטר משמעותי בעיניים של מנוע החיפוש, הוא האובייקטיביות היחסית שלהם, התלות בגורם חיצוני, שיכול בכל רגע נתון לחזור בו מהוצאת הקישור.

התנערות מקישור יכולה לסמן למנוע החיפוש שמשהו לא בסדר בקשר שבין האתרים, ולהוריד את הדירוג של האתר המקושר. 

זיהוי בזמן של קישור שהוסר יכול להוות הזדמנות להחזרתו

הסיבה השניה שכדאי לבצע מעקב הדוק אחר קישורים שהוסרו, היא חלון ההזדמנות הפתוח בפני בעלי האתר המקושר להחזיר את הקישור לחיים. לעיתים, הסרת הקישור בוצעה שלא במתכוון, למשל במהלך עבודת תחזוקה קלה, ולפניה אל בעל האתר המקשר כשהנושא עוד חם, יש סיכוי גבוה יותר לקבל תשומת לב וקשב מצד בעלי האתר המקשר. 

השפעה על תקציב הזחילה

סיבה נוספת לביצוע מעקב שוטף אחר קישורים, שכדאי לקחת בחשבון, היא העובדה שמנוע החיפוש של גוגל עושה שימוש בקישורים על מנת לגלות דפים חדשים ברשת. ככל שאתר מסוים מקבל כמות גדולה יותר של קישורים חיצוניים אשר מפנים אליו, כך גדל הסיכוי שהזחלנים של מנוע החיפוש יגיעו בתדירות גבוהה יותר לבקר באתר, ולמשך ארוך יותר. אתרים שרוצים לשקף רמת עדכניות גבוהה בפני מנועי החיפוש יכולים להרוויח מקישורים נכנסים רבים לאתר, ובהתאמה, להיפגע כאשר אלו מוסרים. זאת הסיבה, שחשוב כל כך לבצע מעקב אחר קישורים כאלו.

איך מבצעים מעקב אחר קישורים?

המעקב אחר קישורים נכנסים לאתר הוא פונקציה פשוטה שמסופקת בכלי המעקב והניתוח של קישורים הקיימים בשוק.

בפרט כלי ה – SEO של Ahrefs, כלי ניתוח האתרים של Semrush, כלי ה – All In One של Zefo ועוד כלים רבים אחרים וטובים, יאפשרו לכם להגדיר את הקישורים השונים שתירצו להכניס למעקב שוטף.

מצרף סרטון בו אני מסביר על Ahrefs, לא רק בהקשר של קישורים אלא בכלל:

מתי כדאי לבצע מעקב אחר קישורים?

מעקב אחר קישורים נכנסים הוא פעולה שכדאי יהיה לכם לבצע, בעיקר כאשר הגורם ממנו קיבלתם את הקישור הוא לא גורם שאתם סומכים עליו, ואין לכם ניסיון מעשי, לאורך זמן, בעבודה איתו.

מעקב אחר קישורים יאפשר לכם לקבל התראה בכל פעם שכלי ה – SEO שבו בחרתם לעשות שימוש מזהה הסרה של קישור אשר מפנה לאתר שלכם, או רכישה של קישור חדש, מאתר הרלוונטי לתחום העיסוק של האתר שלכם. הטמיעו את המתודה הזאת בתהליך העבודה של העסק שלכם, כדי לייצר תוצאות טובות יותר מתהליך הקידום, לאורך זמן. 

מדריכים נוספים:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן