קידום אתרים ושיווק באינטרנט

הנה עובדה מוזרה למדי: כאשר מדובר בנו, הצרכנים, אין כמעט מי מאיתנו שלא מחזיק ברשותו טלפון נייד חכם שמאפשר לנו לגלוש באתרי אינטרנט ולצרוך תוכן מסוגים שונים.

אולם כאשר מדובר בעסקים – הרבה מהם פועלים עדיין בתצורה המסורתית, של סניפים פיסיים וחנויות הממוקמות באזורים גאוגרפים מתחומים.

ההמלצה של המומחים היא לבחון כל העת את היכולת והצורך של בית העסק להמיר או להרחיב את הפעילות המסורתית שלו בפעילות שתתבצע על גבי רשת האינטרנט.

אולם נשאלת השאלה: מהם, בעצם, היתרונות שמעניקה לנו רשת האינטרנט כבעלי עסקים? מדוע שיווק באינטרנט יכול להוות גלגל הצלה לעסק במקרה הרע, וקרש קפיצה אמיתי במקרה הטוב?

במאמר הזה אנסה לסקור בקצרה את היתרונות של העברת חלק ניכר מן הפעילות של העסק לאונליין, ולאחר מכן להסביר אילו ערוצים עומדים לרשות העסק כדי להגביר את הנוכחות שלו באמצעי הדיגיטל השונים. אבל ראשית, בואו ניגש למוטיבציה:

קידום אתרים ושיווק באינטרנט - כל מה שרציתם לדעת

מדוע כדאי לעסקים לפעול אונליין ולבצע קידום דיגיטלי לעסק?

בית עסק שמעוניין להעביר את כל הפעילות שלו לערוצי הדיגיטל השונים, לבצע קידום אתרים מקצועי דיגיטלי ולשווק את העסק באינטרנט, יוכל ליהנות משפע של יתרונות משמעותיים:

יצירת הזדמנויות

הפעילות ברשת האינטרנט מייצרת לבית העסק לא מעט הזדמנויות. בית העסק יכול להגדיל את החשיפה שלו לקהלי יעד חדשים שלא הכירו עד כה את המותג, לעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות למיקוד הפרסום שלו בקהל היעד הרלוונטי, לבצע שיווק מחדש לקהלים שנחשפו למותג ומתלבטים לגבי ביצוע התקשרות עם בית העסק, להעניק שירות לקוחות מצויין, להרחיב את פרופיל הביקורות על בית העסק, לנצל תשתיות לשיתופי פעולה עם עסקים נוספים הפועלים בדיגיטל, לשווק באמצעות תוכן איכותי ולהמיר בצורה איכותית הרבה יותר גולשים ומתעניינים שמגיעים לביקור באתר העסק.

צמצום סיכונים

כאשר בתי עסק מעבירים את הפעילות שלהם לדיגיטל, הם חשופים הרבה פחות לסיכונים סביבתיים, כדוגמת רעידות אדמה, פריצה, שריפה, שינויים ועבודות המתבצעים ברחוב, העדר חניה בצורה מספקת לקהל הלקוחות, קנסות של פקחים שמגיעים לאכוף הפרה של תקנות עזר עירוניות ועוד.

גם ההשקעה בחנות פיסית גדולה לאין ערוך מהשקעה בהקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט מודרני.

טכנולוגיות חדשות שנמצאות בשימוש היום יכולות לאפשר לבית עסק להקים אתר בעלויות נמוכות יחסית ובזמן קצר מאוד.

מדידה חכמה

יתרון משמעותי נוסף שפעילות קידום אתרים ושיווק באינטרנט יכולה לספק לבית העסק היא היכולת למדוד את הביצועים של מערכי השיווק והמכירה של העסק ביתר קלות.

שירותים טכנולוגים שונים מסוגלים כיום לספק לבתי עסק מידע איכותי רב כמו מספר הכניסות של גולשים לאתר ביום, שיעור הנטישה של גולשים מן האתר (היחס בין מספר הגולשים שנטשו את האתר לאחר ביקור בעמוד אחד ובין מספר הגולשים שהגיעו לאתר בפרק זמן נתון), משך השהיה של גולשים באתר, רמת המעורבות שלהם באתר, שיעורי ההקלקות של גולשים, שיעורי ההמרה שלהם ועוד ועוד.

באמצעות מדידה נכונה יכולים מנהלים של בתי עסק למדוד אילו ערוצי קידום דיגיטלי מייצרים תוצאות איכותיות ואילו פחות, מתי ההשקעה בהם היא כדאית ומתי אינה מניבה תוצאות משביעות רצון ועוד.

ביצוע שינויים מהירים

קידום דיגיטלי מאפשר לבתי עסק תשתית איכותית לביצוע שינויים מהירים במגוון של מקומות אסטרטגיים בעסק: עדכון מחירים, מיקוד הפרסום בקהלי יעד שונים, שינוי המסרים השיווקיים, ביטול קמפיינים ועוד.

ביצוע שינויים מהירים, שאינם מתאפשרים בעולם הפיסי, הוא מפתח להצלחה ביישום של אסטרטגיית קידום דיגיטלי לעסק: התגובה לפעילות המתחרים צריכה להיות כמעט מיידית, שכן אם לא כן, העסק עלול למצוא את עצמו לא רלוונטי, מגיב באיחור, ולא מתקדם יחד עם קצב השוק.

אילו ערוצים קיימים לקידום עסקים בדיגיטל?

אם כן, מהם הערוצים שבהם ניתן לפעול בדיגיטל? היכן יכול בית עסק לפרסם את עצמו ולהגביר את החשיפה של המותג שלו לקהלי יעד רלוונטיים?

התשובה היא שבשנים האחרונות, פועלים עסקים במגוון רחב מאוד של אפיקים דיגיטליים כאלו.

במאמר הזה אנסה להציג רק ארבעה מהם, אולם חשוב להבין שישנם עוד די הרבה ערוצים, עם ניואנסיים יחודיים, שמאפשרים פרסום, קידום ושיווק באינטרנט בצורה חכמה ואיכותית.

קידום אורגני

תהליך קידום אורגני של אתר העסק במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל, הוא תהליך מתמשך, אשר דורש ידע, משאבים והתמדה.

באמצעות קידום אורגני אנחנו מייצרים תנועה אורגנית של גולשים לאתר העסק, שמתקבלת כתוצאה מחיפוש ביטויים רלוונטיים שמעניינים גולשים במנועי החיפוש השונים.

המטרה היא לשפר את הסיכויים של בית העסק להופיע במיקומים ריאליים וגבוהים ככל האפשר עבור ביטויים רלוונטיים, בעלי נפח חיפוש גבוה, וכוונת רכישה אמיתית של הגולשים.

בתהליך של קידום אורגני משקיע בית העסק בעיקר בעולם התוכן, שעבורו הוא מייצר אסטרטגיית תוכן איכותית, לפרסום תכנים שונים באתר ומחוצה לו, בעולם האופטימיזציה, שבו הוא מתאים את דפי האתר לתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, בעולם הקישורים, שבמסגרתו מנסה בית העסק לעבות את פרופיל האתרים הרלוונטיים והסמכותיים המקשרים אל אתר העסק, בעולם חווית המשתמש, שבו עוסק בעל האתר בשיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר, במידת היציבות של התצוגה, בהתאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל ועוד, ובעולם הסושיאל, שבמסגרתו מנסה בית העסק לקדם את המותג בערוצים משלימים נוספים, כמו פתיחת דף פייסבוק, ניהול ערוץ יוטיוב, פתיחת פרופיל אינסטגרם ועוד.

עוד קצת על קידום אתרים אורגני ולמה זה טוב

 

קידום ממומן בגוגל

אפשרות נוספת שעומדת לרשותו של מי שמנסה לבצע קידום עסקים בדיגיטל, היא להשקיע בקידום ממומן לעסק.

באמצעות קידום ממומן, מוצגים דפי האתר השונים באמצעות מודעה ממומנת המוצגת בדפי תוצאות החיפוש וברשתות אחרות כמו רשת המדיה, בכל פעם שגולש מבצע שאילתא רלוונטית, ושהתמחור של הקמפיין מתאים לה.

היתרון המעשי האמיתי של קידום ממומן הוא היכולת לייצר תוצאות מהירות, כאן ועכשיו, להפעיל קמפיין בזמן קצר מאוד, ולהפסיק אותו לכשבית העסק כבר אינו ערוך לטפל בלידים נוספים, לבחור בו את שעות הפעילות של הקמפיין ולהגדיר במסגרת הקמפיין גם ביטויים שעבור חיפוש שלהם אין רצון למותג להציג את מודעת הפרסום.

מה יותר טוב לעסק שלך? קידום ממומן או קידום אורגני

 

פרסום ברשתות החברתיות

בניגוד לשני הערוצים הקודמים שתוארו כאן, שבמסגרתם מבצע בית העסק שיווק בתגובה לפעולה ראשונית של הלקוח, הרי שפרסום ברשתות החברתיות מתאים בעיקר לעסקים שמעוניינים לשווק את המוצרים או השירותים שלהם בפוש – כלומר, מבלי שהלקוח הוא זה שיבצע את הטריגר הראשוני.

פרסום ברשתות החברתיות מתאים בעיקר לשירותים או מוצרים שהגולש לא חשב עליהם מראש, ומתאים פחות למצבי חירום שבהם הלקוח יודע היטב מה הוא צריך ומתי.

היתרון המשמעותי ביותר של פרסום ברשתות חברתיות שונות הוא היכולת לפלח את קהל היעד של הקמפיינים בצורה ברורה, ולבנות קהלי יעד חדשים בהתאם לקהלי יעד שהניבו תוצאות מצוינות לקמפיינים ישנים בעבר.

כמו כן, יתרון משמעותי נוסף של פרסום ברשתות החברתיות הוא המחיר הזול, יחסית, שנדרש לשלם המפרסם עבור לידים (בכל זאת, מדובר בלידים קרים שלא הציגו עד עתה אינטנט ברור לבצע רכישה או התקשרות מול בית העסק).

כתבות יחצ

האם יצא לכם פעם לקרוא כתבה במגזין כזה או אחר ולהרגיש שאתם למעשה קוראים פרסומת ארוכה למדי במסווה של כתבה עניינית? לכתבות מסוג זה קוראים כתבות יח"צ והן לגמרי חלק בלתי נפרד מן המשחק השיווקי.

קידום עסקים בדיגיטל כולל השקעת משאבים לא מועטה בכתבות יח"צ בניסיון להגביר את החשיפה של המותג לקהלי יעד חדשים, לשפר את ההיכרות של קהלי היעד האלו עם היתרונות שמציע המותג, להגדיל את כמות החיפושים הישירים על המותג במנועי החיפוש השונים, וכן לגרום לגולש להרגיש בנוח בפעם הבאה שיתקל בפרסום שיווקי אודות המותג.

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

בא לכם שיותר אנשים ימצאו את מותג האופנה שלכם באינטרנט אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל?   אם כן, קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרי שופיפיי

קידום אתרי שופיפיי

לקחתם את הזמן לעצב ולהקים חנות שופיפיי לתפארת – אבל למרבה הצער, היא עדיין לא מושכת לקוחות בכוחות עצמה. מפה לשם אתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו