15 דרכים להשיג קישורים חיצוניים – חובה להכיר!

קניית קישורים חיצוניים

עד שלא יודיעו לנו אחרת, הנושא הזה של פרופיל קישורים חיצוניים עוד ימשיך להיות פקטור מרכזי בכל תהליך קידום אורגני של אתרים. השאלה המרכזית שעלתה  בשנים האחרונות הפכה להיות לא האם כדאי לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר, אלא איך לתכנן את אסטרטגיית בניית קישורים בצורה נכונה, מדוייקת ויעילה עבור קידום האתר.

איך לקדם עם קישורים?
איך לקדם עם קישורים?

אז איך לקדם עם קישורים?

✔️ בניית פרופיל קישורים אל האתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קידום אתרים בגוגל.

✔️ הקישורים החיצוניים הם מעין אסמכתא או הצבעת אמון של אתרים אחרים, כאשר כל קישור לאתר הוא עוד "קול" המעיד על האותנטיות והסמכות של האתר שלך.

✔️ הקישורים החיצוניים מאפשרים למנועי החיפוש ובראשם מנוע החיפוש של גוגל ולהבין מה הכוח של האתר.

✔️ כמובן שתחום קניית קישורים היא אסטרטגיה מקובלת כשבאים לקדם את האתר אך חשוב מאוד לוודא שאותם הקישורים יהיו קישורים טבעיים או לפחות בעלי חזות שכזו.

✔️ את כל הקישורים יש לבחון בדקדקנות ולוודא שהם אכן איכותיים ועונים על דרישות ה SEO וכמובן שהם תורמים למאמצי קידום האתר.

כל קישור הוא בעל משקל ומשמעות (לחיוב ולשלילה) אז במאמר הזה נסקור 15 דרכים שונות שבהן תוכלו לנסות ולהשיג קישורים עבור האתר שלכם, בואו נתחיל:

לפני הכל – אתם בקטע של וידאו? בסרטון הבא אני נותן פירוט על חלק מהשיטות הקיימות לביצוע בניית קישורים חיצוניים, מוזמנים לצפות 👇

1. בניית קישורים חיצוניים בעזרת פוסטים אורחים

אז נתחיל במידע על איך משיגים את הקישורים החיצוניים לאתר שלכם, וזוהי האופציה הראשונה:

אם יש לכם ידע מקצועי בנושא כלשהו ומצד שני ישנם אתרים ברשת המשוועים לתוכן איכותי בדיוק בנישה שבה אתם מתמחים, תוכלו להגיע להסכם ביניכם: אתם תייצרו תוכן עבור האתר שלכם, ותוציאו מן התוכן הזה קישורים אל האתר שלכם.

בדרך זו אתם תרוויחו קישור שהוא רלוונטי ואיכותי, והצד שמולו הגעתם להסכם ירוויח תוכן איכותי ומקורי שנכתב עבור אותה הנישה שבה הוא פועל.

קישורים חיצוניים מאתרי אינדקס
שיטות להשגת קישורים חיצוניים מאתרי אינדקס

2. קישורים חיצוניים באתרי אינדקסים כלליים

ברחבי הרשת פזורים לא מעט אינדקסים כלליים המקבצים רשימות של אתרים בקטגוריות ונושאים שונים ובעצם בכל תחומי החיים.

רישום לאינדקסים האלו הוא לעיתים בתשלום ולעיתים חינמי, אולם צריך לזכור, שהערך של אותם קישורים היוצאים מאתרים המוגדרים אינדקס כללי, בטח כאלה שבהם לא נדרש אישור של מנהלי האינדקס, הוא נמוך ממילא.

אז זוהי אכן עוד דרך להשגת קישורים לאתר שלנו, אך כפי שאתם מבינים ישנן דרכים אחרות שנחשבות איכותיות יותר.

3. אינדקסים נישתיים

קישורים מאתרי אינדקסים נישתיים הם קישורים שמוגדרים כסיפור אחר לעומת אינדקסים כלליים ובאפשרותם לחזק את האתר שלכם יותר ממה שיעשו אינדקסים כלליים. אינדקסים כאלו הם למעשה אתרים המכילים לינקים חיצוניים אל אתרים בנישה מסויימת.

מאחר שאינדקסים כאלו פועלים בסביבה מאוד ברורה ועבור נושא סגור, רמת הרלוונטיות של קישור היוצא מהם היא גדולה יותר, ולכן קישורים חיצוניים המופנים מהם הם קישורים שנחשבים, בדרך כלל, לקישורים איכותיים יותר.

💡 בכל מקרה, דבר שחשוב לזכור לגבי אינדקסים הוא שערכו של קישור מאינדקס, כללי או נישתי, יורד במקרה שבו לא נדרש אישור של מנהל האינדקס להטמעת הקישור.

קישורים חיצוניים - החלפת קישורים

4. החלפת קישורים

אז אנחנו ממשיכים עם הרשימה שלנו על איך להשיג קישורים עבור האתר שלכם – סעיף 4!

ישנן לא מעט קבוצות פייסבוק ופורומים שבהם מתבצעות עסקאות להחלפת קישורים (לרוב מדובר בקבוצות של קידום אתרים בגוגל). בדרך כלל, מעורבים בעסקה כזאת שלושה צדדים: האתר המקשר, האתר המקושר ומתווך.

לשם מה דרוש במקרה הזה מתווך?

המתווך דרוש משום שעל פי ההנחיות של גוגל, החלפות קישורים הדדיות (כלומר, אני אוציא קישור לאתר שלך ואתה תוציא קישור לאתר שלי) בכמות גדולה הן אסורות, ומכאן שתפקידו של המתווך הוא להוביל את העסקה: אתר א' יוציא קישור לאתר ב' ויקבל קישור נכנס מאתר ג'.

את ההתחשבנויות האלו צריך לסגור, למעשה, המתווך, או בשמו המקצועי – מקדם אתרים.

5. רכישה של קישורים

איך לקדם עם קישורים בתשלום?

ישנם לא מעט שירותים המציעים בניית קישורים בתשלום. מקדמי אתרים, שיש להם רשת של אתרי תמיכה או זכויות פרסום באתרים שונים כמו בלוגים ומגזינים, ישמחו להטמיע את התוכן שלכם (וגם לכתוב אותו אם דרוש) באתרים הללו, על מנת שתוכלו להוציא מן המאמרים האלו קישור יוצא לאתר אותו בחרתם לקדם.

כמה עולה קישור לאתר? המחירים של קישורים חיצוניים כאלו נעים בין עשרות שקלים לקישור ועד אלפים רבים של קישור, וכל זאת, כמובן, בהתאם לחוזק הקישור ומידת הרלוונטיות שלו לנישה המדוברת.

כולם כבר יודעים שרכישת קישורים זה רק אצלי😉 בין אם אתה בעל עסק או מקדם אתרים הסרטון הבא בשבילך:

6. קישורי שירות

קישורי שירות הם לינקים חיצוניים היוצאים מאתרים שנבנו על ידי אחד מאנשי המקצוע שסיפקו שירות לבעל האתר. למשל, בונה אתרים יכול לשלב בפוטר של האתר טקסט עם קרדיט למבצע העבודה בתוספת קישור המפנה אל אתר הבית שלו.

קישורים חיצוניים מבלוגים ופורומים
שיטות להשגת קישורים חיצוניים מבלוגים ופורומים

7. פורומים

השיטה הזו של הוצאת קישורים בחינם מפורומים שונים הייתה נפוצה יותר בעבר. אנשים היו נכנסים לדיונים שונים, וכביכול כחלק טבעי מן השיחה היו שותלים קישורים עם המלצות לספקים שונים.

הבעיה היא שמקדמי אתרים עשו בשיטה הזאת שימוש כל כך נבזי 😈, עד שרמת האפקטיביות שלה כיום היא אפסית אם לא שלילית.

8. בלוגים חינמיים

שיטה נוספת שקיימת ושעונה על השאלה איך תשיגו קישורים לאתר ולהרחיב את פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר שלכם, היא באמצעות בלוגים חינמיים על גבי תשתית בלוגספרה קיימת ברשת.

פלטפורמות כמו סלונה וקפה דה מרקר מאפשרות לכל מי שרוצה בכך להקים בלוג מקצועי, לייצר בו תוכן, לשתף את התוכן מהבלוג, וכמובן להוציא ממנו קישורים לאתרים רלוונטיים. 

מי אמר שמציאת דרכים להשיג קישורים לא דורשת יצירתיות?!

קישורים חיצוניים מאתרי תמיכה
איך משיגים קישורים חיצוניים מאתרי תמיכה

9. הקמת אתרי תמיכה

אתרי תמיכה הם אתרים שלא עומד מאחוריהם בית עסק פעיל והם לא משרתים לקוחות. הם נועדו אך ורק לצורך בניית פרופיל קישורים עבור אתרים אחרים.

בראיית עלות תועלת, לא בטוח שעבור קישור לאתר אחד תירצו להקים רשת של אתרי תמיכה, שכל מטרתם היא להוציא לינקים חיצוניים לאתרים לצורך קידום שלהם בגוגל. אולם אין ספק שאתרי תמיכה הם עדיין פופולריים במחוזותינו.

יחד עם זאת, חשוב להבין שכאשר מקימים אתר תמיכה, כדאי יהיה לדאוג לכך שיראה כמו אתר לקוח לכל דבר. זה אומר לשנות את תבנית ברירת המחדל, לעצב אותו, לייצר לו לוגו ואייקונים ייחודיים, להשקיע בתוכן איכותי, לבנות לו פרופיל קישורים כאילו היה אתר שאתם מקדמים לכל דבר ועוד.

עוד על אתרי תמיכה כחלק מהתהליך שנועד לקדם את האתר 👇

10. אתרי מאמרים

בעבר, כחלק מתהליך מציאת קישורים, היה נהוג לעשות שימוש באתרי מאמרים, אשר אליהם ניתן היה להעלות תכנים שונים ומהם להוציא קישורים לצורך SEO.

מאחר שרמת הסינון של המאמרים שהועלו במשך השנים הייתה נמוכה מאוד, והטמעה של מאמר כזה לא באמת דרשה אישור אמיתי לתוכן, ומאחר שרוב רובו של התוכן באתרים כאלו נוצר על ידי משתמשים ולא על ידי אנשי המקצוע המנהלים את האתר, ערכם של קישורים מאתרי מאמרים ירד מאוד בשנים האחרונות.

11. פרופילים של פורומים

קישורים חיצוניים לא חייבים לצאת מתוך טקסט במאמר מושקע. כאשר אתם פותחים פרופיל משתמש בפורום כלשהו, ואז בוחרים להגיב באמצעות שם המשתמש הזה כחלק אינטגרלי מדיון שמתקיים בו, אתם למעשה מייצרים קישור לאתר שלכם בעצם קיום התגובה.

חשוב לזכור – לא מעט מן הקישורים האלו יהיו בתצורת nofollow, אולם גם להם ישנה משמעות ביצירת מהימנות לפרופיל הקישורים החיצוניים.

קישור חיצוני מבלוגר

12. בקשה מבלוגרים לסקור מוצר עם קישור בעבור תמורה

יש לכם מוצר חדשני ואתם רוצים שהעמוד המייצג אותו באתר שלכם יקבל קישור רלוונטי? תוכלו לשלוח את המוצר לבלוגר שסוקר מוצרים שונים בנישה שלכם, ולבקש שהסקירה תכלול קישור לעמוד המוצר שלכם. את המוצר, אגב, תוכלו להשאיר אצל הבלוגר, כסוג של מחווה.

13. מציאת קישורים שבורים

אחת הדרכים שבהן נוהגים מקדמי אתרים לאתר הזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים, היא באמצעות פניה אל בעלי אתרים שבהם באחד מן העמודים באתר קיים קישור שבור. זה קורה כאשר אותו אתר הפנה לשירות שהיה קיים בעבר אך נסגר.

במצב דברים זה, תוכלו להציע לבעל האתר שבו קיים הקישור השבור להפנות למאמר רלוונטי שכתבתם במקרה באותו נושא.

💡 כך משפר בעל האתר את חווית המשתמש באתר שלו ואתם מרוויחים קישור.

קישורים חיצוניים מאינפוגרפיקה

14. אינפוגרפיקות

אם ביצירתיות עסקינן, אינפוגרפיקה היא דרך גרפית מתקדמת לייצג נתונים רבים בצורה מסקרנת ומעניינת. אינפוגרפיקה מאפשרת להעביר מסרים מורכבים בפשטות ובאפקטיביות רבה.

זו הסיבה שרבים מן האנשים שנחשפים לאינפוגרפיקה מוצלחת בתחום שלהם, נוהגים לשתף אותה או להטמיע אותה באתר שלכם.

אם תייצרו אינפוגרפיקה מוצלחת כזו, תוכלו להטמיע בה קישור לאתר שלכם, וכך למעשה להרוויח מכל הטמעה או שיתוף של האינפוגרפיקה ברחבי הרשת.

15. הפניות 301 מדומיינים ותיקים

והסעיף האחרון שלנו שעונה על השאלה איך משיגים קישורים לאתר > השיטה האחרונה שנסקור היא שיטה שמתייחסת לרכישה של דומיינים ותיקים שאינם עוד בשימוש, אולם הצליחו עם השנים לבנות פרופיל קישורים רלוונטי לאותה הנישה שבה אתם פועלים.

רכישה של דומיינים כאלו, יחד עם ביצוע הפניות 301 מתאימות, תוכל לאפשר לכם לעבות את פרופיל הקישורים של האתר אותו אתם מקדמים. עם זאת, חשוב מאוד יהיה להיזהר בביצוע הטכניקה הזאת, משום שהיא נחשבת לספאמית בעיני גוגל.

 

כמובן שכמו בכל פרוייקט של קידום אתרים אורגני – חשוב לזכור כי ההשפעה של בניית קישורים אינה מיידית וזהו תהליך מתמשך אבל הכרחי כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים, במיוחד כשמה שעומד מול עיניכם הוא האתר שלכם.

רוצים לגלות דרכים להשיג קישורים בצורה קצת פחות שגרתית (אך לא פחות טובות!)? צפו בסרטון הבא:

רוצים לקרוא עוד?

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן