מה זה ניהול מוניטין בגוגל מי צריך את זה ואיך זה עובד?

היי פססס. אתם שם מאחורי המסך…אנשים מדברים עליכם.🙊 יש סיכוי שאפילו בזה הרגע ממש. ומה שהם אומרים עליכם או על המותג שלכם, חשוב עכשיו יותר מתמיד, כי זה משפיע על התדמית שלכם שם בחוץ וכתוצאה מכך, גם על ההצלחה העסקית שלכם.

זו בדיוק הסיבה שכיום ניתנים שירותי ניהול מוניטין בגוגל, אבל מה זה בדיוק אומר? ולמה זה סופר חשוב? במאמר הבא אנחנו הולכים לענות לכם על השאלות החשובות.

מה זה ניהול מוניטין בגוגל ?

אז יצא לכם כבר להריץ את שם המותג שלכם בגוגל?

אם לא, תפתחו חלון חדש בדפדפן במקביל ותבדקו את זה עכשיו.

כשאנשים מחפשים אותכם בגוגל, כל מה שהם רואים בתוצאות החיפוש משפיע על תפיסתם כלפי המותג שלכם. התפיסה שלהם – היא למעשה המוניטין המקוון שלכם. 😲

ובואו נודה בזה – אם אתם מחפשים עסק כלשהוא וכל השיח המקוון עליו הוא חיובי – אתם ככל הנראה תרגישו יותר אמון בעסק וכתוצאה מכך יהיה לכם גם רצון לקנות מהם. לעומת זאת, אם תראו הרבה שיח שלילי על העסק…

ככל הנראה תוותרו על הרעיון ותחפשו מקום אחר.

ניהול מוניטין מקוון פועל למניעת, החלשה וביטול של כל חומר שלילי שרץ עליכם ברשת וכמובן המטרה המרכזית שלו היא לקדם כמה שיותר תוכן חיובי, כך כשאנשים יחפשו אותכם בגוגל – הם יראו אותכם באור הטוב ביותר.

מה זה משנה בכלל מה אנשים חושבים?

כשאנשים מחפשים את העסק שלכם ברשת – אתם רוצים שהם יקבלו רושם ראשוני חיובי במבט חטוף בעמוד הראשון. אם התוצאות חיוביות 👍, כלומר – האתר, מאמרים, ביקורות בגוגל מיי ביזנס ועוד, אז הם ככל הנראה ירצו לעשות איתכם עסקים.

אבל, אם יש לכם מוניטין גרוע 👎 – שזה כולל כתבות גרועות, ביקורות שליליות או אפילו שום אזכור ברשת, הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ככל הנראה יברחו ויחפשו את השירות במקום אחר עם מוניטין טוב יותר. אתם לא באמת רוצים בזה נכון?

המוניטין המקוון שלכם יהיה מושפע ממה שאתם מפרסמים באינטרנט וכמובן ממה שאחרים אומרים עליכם או על העסק שלכם ברשת.

אם הייתם מעורבים בעיתונות, אם מישהו הזכיר אותכם בפורום מסוים, אם הייתם מעורבים בתביעה, אם מישהו דירג אותכם בגוגל מיי ביזנס – כל אלה ישפיעו על המוניטין המקוון שלכם בגוגל…ואם המצב שלכם לא טוב ואתם סובלים ממוניטין גרוע מאוד – יש לנו חדשות טובות בשבילכם, זה בהחלט אפשרי לתקן את זה.

מי הכי צריך ניהול מוניטין?

כל אחד. רופאים, עורכי דין, בעלי עסקים קטנים, רואי חשבון, יועצים, פרילנסרים וקבלנים זקוקים לתדמית חיובית ברשת.

כל עסק יודע שלקוחות חוקרים מוצרים ושירותים באופן מקוון לפני שהם מחליטים לקנות. ניהול מותגים חשוב מאי פעם ומוניטין חיובי הוא הנכס החשוב ביותר שיכול להיות לכם.

האם באמצעות ניהול מוניטין אפשר למחוק גם תוכן שלילי שנמצא בגוגל?

למחוק, להעלים לגמרי? לא תמיד. הורדת תוכן ניתנת רק בגין הפרות זכויות יוצרים, טענות כזב או בגין חוק איסור לשון הרע. אתם בטח כבר שמעתם את זה, אבל האינטרנט ממש לא סלחן ומותגים (וגם אנשים) סובלים מתדמית שלילית פעמים רבות אפילו לא בצדק.

אבל אל תתייאשו – יש המון כלים באמצעותם ניתן לטשטש ולדחוק את המוניטין השלילי שלכם במנועי החיפוש (ממש עוד רגע נגיע לזה).

איך מקדמים מוניטין בגוגל?

יש דרכים רבות לקדם ולשפר מוניטין של מותגים בגוגל – חלק תוכלו לעשות בעצמכם, אבל במידה ואתם נמצאים בעיצומו של משבר, אז כדאי כבר לפנות לחבר'ה מקצוענים שיוכלו לשלוף גם את התותחים הכבדים כדי לצמצם נזקים במהירות.

בכל מקרה, אנחנו נפרט לכם כמה מהאסטרטגיות הידועות לקידום ושמירה על מוניטין במנוע החיפוש.

#1 מנצלים היטב את הכוח של המדיה החברתית

לאתרי מדיה חברתית יש יתרון גדול בקידום מוניטין בגלל שיש להם סמכות גבוהה, כך שמטבע הדברים הם תמיד יהיו חלק מהתוצאות הראשונות, מה שהופך אותם לכלי מועיל לדחיקת תוצאות שליליות.

כל מה שצריך לעשות הוא לוודא שאתם פותחים פרופילים בכל הרשתות החברתיות המובילות, מגדירים את שם המותג (שיהיה זהה בכל המקומות), לוגו וכמובן – לדאוג לעלות תכנים רלוונטיים בכל הפלטפורמות.

#2 alt עם מילות מפתח מכוונות לכל התמונות באתר שלכם

אם תנסו לחפש מותג שמקדם את עצמו בגוגל, אתם תשימו לב שהם מקדישים פינה מכובדת לכל התמונות שקשורות למותג (זה עובד בעיקר דרך המובייל).

איך גוגל יודע מה יש בתמונות האלה? "העכבישים" 🕷️ של גוגל סורקים גם את הטקסט שמצורף לתמונה כדי להבין מה הנושא שלה וזו בדיוק הסיבה שהעלאת תמונות איכותיות והוספת כותרת + טקסט חלופי עם מילות מפתח אסטרטגיות היא אחת הדרכים הטובות להרחיק תוכן שלילי.

#3 פרסום של כתבות יח"ץ מפרגנות

עסקים עם מוניטין שלילי יכולים למנף את עצמם בקלות עם יחסי ציבור חדשים – מדובר בכתבות שיווקיות/תדמיתיות שמפורסמות באתרים חזקים עם סמכות ושתופסים משבצת משמעותית בתוצאות החיפוש הראשונות (כמו YNET, מעריב, ישראל היום, בלוגים מקודמים ועוד).

זה לא תמיד עסק זול, אבל כשמדובר בשיקום מוניטין זה ללא ספק שווה כל שקל.

#4 דוחקים תוצאות חיפוש שליליות לאחור

אחת הדרכים הטובות ביותר לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות היא באמצעות אסטרטגיית SEO מנצחת. המטרה היא כמובן לשפר דירוג של תוצאות חיפוש עם תוכן חיובי, העלאת תכנים חדשים עד שהתוצאות השליליות בשלב מסוים עוברות לדפים 3, 4 ואף הלאה.

בנוסף, באמצעות בניית פרופיל קישורים חזק (תהליך בו אתר מקשר לתוכן של אתר אחר) תוכלו גם להעלים את כל התוצאות שלא בא לכם שיראו.

בין הגורמים שמובילים את גוגל להחליט כיצד לדרג דף זה אמינות – האמינות של הדף נקבע בחלקו על ידי כמה קישורים מצביעים על אותו דף.

ככל שאתרים אחרים יקשרו לתוצאות חיפוש חיוביות יותר, הם ידורגו גבוה יותר בעמוד ראשון – ובסופו של דבר התוצאות השליליות ידחקו וייעלמו.

כמובן שהקישורים צריכים להיות מאתרים בעלי סמכות גבוהה ולהשתמש בדרכי קידום הוגנות (כלומר, אל תתפתו לקנות קישורים ממקורות מפוקפקים כי זה יכול לגרום ליותר נזק) זה נכון, מדובר בעבודה ממושכת – יחד עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים שעקביות והתמדה בנושא יספקו תוצאות מצוינות ויטשטשו את העקבות לכל התוכן הלא מחמיא (רוב האנשים לא ממשיכים לדפדף מעבר לדף ה-2 במנוע החיפוש).

#5 עבודה על גוגל מיי ביזנס

גוגל מיי ביזנס הוא כלי חינמי וחזק מאוד שמעבר לכך שהוא מאפשר לכם ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאלים בתוצאות החיפוש של גוגל ובמפות – הוא גם הזדמנות לשפר משמעותית את המוניטין שלכם.

כדי ליצור את הפרופיל שלכם – ששוב, לא עולה לכם כלום, אתם פשוט צריכים לעבור לאתר של גוגל מיי ביזנסס וליצור פרופיל חדש ולהזין כל פרטי העסק שלכם.

בגוגל מיי ביזנס תוכלו לקבל ביקורות וחוות דעת מלקוחות, לעלות תמונות, סרטונים ולספק מידע שימושי על העסק שלכם.

בניהול מוניטין – עובדים בין היתר חזק על הביקורות והדירוגים שאתם מקבלים וכמובן על תגובתיות (חשוב לענות מהר, גם על תגובות שליליות).

רק ניהול מוניטין מקצועי

ולמה כדאי לכם לעשות קידום מוניטין עם מקצוענים בתחום?

משבר במוניטין יכול להיות בלגן רציני – וככל שזה נהיה מסובך יותר, אז ככה גם יותר קשה לנקות את האינטרנט באופן עצמאי.

חברות מנוסות מבינות את העניינים של מנועי החיפוש ויישמו את המומחיות שלהם בכדי להציל את המוניטין שלכם, לנטרל את תוצאות החיפוש השליליות ולשפר את התדמית של המותג שלכם במהירות.

בנוסף, חברת קידום תדאג לספק לכם תכנים שירימו את החזות שלכם בעיני הגולשים, כולל מאמרי יח"ץ, ראיונות וכל מה שיכול לדחוק את תוצאות השליליות לדפים אחרונים.

זה אולי נשמע לכם עכשיו כמו משהו פשוט – אבל גיבוש אסטרטגיה ב SEO כרוך בין היתר במחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של תוכן, בניית קישורים ותיאום כל אלה לתוכנית התאוששות – סמכו עלינו, זה לא משהו שאפשר ללמוד בן לילה.

אם הגעתם עד לכאן הנה סרטון ששופך עוד קצת אור על נושא של ניהול מוניטין מקצועי

לא רק לכבות שריפות – מהם היתרונות של ניהול מוניטין בגוגל?

#1 מוניטין בונה אמינות

אנשים מעדיפים לקנות ממותגים שהם יכולים לסמוך עליהם, זו עובדה. וברוב המקרים, מילה שלילית אחת שכתובה על העסק שלכם עשויה להתפשט מהר יותר בהשוואה לכמה מילים חיוביות.

זו הסיבה שיש להתייחס לכל הערה שלילית בזמן לפני שהיא תוביל לבעיות עתידיות נוספות.

לכן, בעלי מותגים זקוקים לצוות של ניהול מוניטין בגוגל שיסייע להם לעקוב אחר אזכורים וביקורות על המותג שלהם. אסטרטגיית מוניטין מקוונת יכולה לתקן בעיית מוניטין לפני שהיא יוצאת מכלל שליטה.

#2 תבנו תדמית חיובית למותג

אתם לא צריכים לחכות למשבר כדי לשמור על המוניטין שלכם. אסטרטגיה יעילה לניהול מוניטין בגוגל תאפשר לכם לבנות תדמית חזקה ואמינה למותג.

#3 מגביר מכירות

לפני שלקוח פוטנציאלי מחליט לרכוש מוצר או שירות ממותג מסוים, הם יקראו תחילה ביקורות מקוונות כדי לראות מה אנשים אחרים חושבים על המוצר/שירות.

עסקים עם יותר ביקורות חיוביות – מושכים יותר לקוחות פוטנציאליים, כאמור בגלל האמון ויש כאן את האפקט העדר שמשחק תפקיד חשוב.

לעומת זאת, עסקים עם ביקורות שליליות (או חוסר ביקורות), יסבלו מתדמית גרועה ואנשים יעדיפו לבצע את הרכישה מהעסק המתחרה.

#4 משפר את דירוג בגוגל

יותר ביקורות בגוגל מיי ביזנס? יותר שיח חיובי ברשת סביב המותג שלכם? בגוגל נותנים לכך הרבה תשומת לב ומעבר לכך שזה יגדיל באופן טבעי את התנועה לאתר האינטרנט שלכם, זה גם יכול לשפר פלאים את הדירוג שלכם במנוע החיפוש.

כמה מילים אחרונות…

זה נכון, האינטרנט לא תמיד סולח וגם קשה לו לשכוח – תוכן שלילי כבר הרס אלפי עסקים ומותגים.

בין אם העסק שלכם מנסה לנקוט בצעדים יזומים כדי למנוע משברים בעתיד – ובין אם אתם זקוקים לניהול מוניטין בעקבות משבר ברגעים אלה ממש, חשוב ליצור תוכנית פעולה שמותאמת אישית לצרכי העסק והמותג שלכם.

אל תנסו להתמודד עם זה לבד ותפנו לאנשי מקצוע שבאמת יוכלו לאפשר לכם להציג את התדמית הטובה ביותר לעסק שלכם.

יש לכם עוד שאלות בנושא? תשאירו לנו תגובה ונחזור אליכם עם תשובה בהקדם 😊

אתם סגורים על קישורים? דברו איתי עכשיו!

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

SEO לחנות חיות

קידום אתרים לחנות חיות

אם אתם מנהלים חנות חיות ומעוניינים לשווק אותה לקהל הלקוחות הרלוונטי לכם בערוצי הדיגיטל השונים, סביר להניח שאחד הערוצים ששקלתם להשקיע בהם

קידום אתרים ושיווק באינטרנט - כל מה שרציתם לדעת

קידום אתרים ושיווק באינטרנט

הנה עובדה מוזרה למדי: כאשר מדובר בנו, הצרכנים, אין כמעט מי מאיתנו שלא מחזיק ברשותו טלפון נייד חכם שמאפשר לנו לגלוש באתרי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו