פרסום מאמרים באתרים גדולים: מה האפקט של זה לשיווק שלך?

שיווק הוא חלק בלתי נפרד מסדר היום של רוב רובם של העסקים.

פרסום מאמרים באתרים גדולים

כדי להזרים תנועה ערה של מתעניינים לעסק ולהצליח להפוך חלק מהם ללקוחות משלמים, צריך לבצע השקעה, בזמן, משאבים וכסף. היום אני רוצה לדבר על פרסום מאמרים באתרים גדולים, ולהסביר מהן האפשרויות השונות שעומדות בפני עסק, כאשר הוא נפנה לפרסם מאמר באתר גדול כזה.

סוגי הפרסומים האפשריים באתרים גדולים

יש לא מעט בלבול בכל מה שקשור לפרסום באתרים גדולים.

חלק מן הפרסומים האלו ניתן לזהות בקלות כפרסומת, והאתר עצמו אף מצהיר על כך, גם אם לא באותיות גדולות מידי, ואילו פרסומים אחרים אינם מובנים מספיק: או שמדובר בפרסום סמוי, כזה שמשולב בתוך כתבה לגיטימית, או שמדובר בכתבה שנמצאת במדור שכוח אל, לא ממש מציינת את שם המותג ורק מכילה קישור לאתר כזה או אחר. די ברור שמכתבה כזו, לא מגיע טראפיק משמעותי לאתר המפרסם, ואז נשאלת השאלה: לשם מה בכלל טורח העסק הזה לפרסם כתבה נידחת כזו באתר גדול?

הרגליים השונות של קידום אורגני

אם ניחשתם נכון, הרי שפרסום מהסוג השלישי שציינתי, זה שבמהלכו מפורסמת כתבה כללית למדי, עם הפניה או קישור לאתר חיצוני, הוא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני של אתרים.

קידום אורגני הוא תהליך שמטרתו לשפר את הנראות של דפי אתר מסויים במנועי החיפוש השונים.

כיצד עושים זאת?

מקובל לומר שלקידום אורגני של אתרים יש מספר רגליים:

  • יצירת תוכן איכותי באתר שאותו מקדמים
  • ביצוע אופטימיזציה של התוכן הזה למנועי החיפוש השונים
  • שיפורים טכניים שמטרתם להפוך את האתר לאיכותי בעיניים של מנועי החיפוש
  • שיפור חווית המשתמש באתר
  • וכמובן – וגם בנייה של פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, שמצביעים על עמודי האתר השונים

איך משיגים קישורים?

בניגוד לאוסף יתר הפעולות שיש לבצע באתר כדי לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים, בניית פרופיל קישורים איכותי היא פעולה שיש לבצע בשיתוף פעולה עם מנהלי אתרים אחרים.

ישנן לא מעט שיטות לבניית פרופיל קישורים איכותי, החל מהחלפות קישורים שניתן לבצע בקבוצות הפייסבוק השונות, דרך הקמה של אתרי תמיכה, ניצול קישורים שבורים ברחבי הרשת באתרים הפועלים בנישה שרוצים לקדם ועד לרכישה של קישורים מאתרים המספקים את השירות הזה.

פרסום מאמרים באתרים גדולים

אתרים גדולים הפרוסים ברחבי הרשת מספקים שירות של מכירת מאמרים עם קישורים יוצאים, מתוך ההנחה שערכם של קישורים היוצאים מאתרים חזקים ומקודמים הוא גדול יותר.

בדרך כלל, המאמרים האלו מתפרסמים, כפי שצויין בפתיח של המאמר הזה, במדורים שכוחי אל, והמטרה האמיתית היא לא להזרים למאמרים האלו ולקישורים היוצאים מהם תנועה רבה של גולשים, אלא לחזק את האתרים אליהם יוצאים הקישורים, בין היתר, בשל חוזק המותג.

כיצד זה קורה בפועל?

לרוב, אתרים גדולים וברי סמכות אינם מתקשרים ישירות עם צרכן המעוניין לפרסם מאמר בודד עם קישור יוצא. השיטה שבה פועלים רוב האתרים האלו הוא סיכום מראש עם מתווכים על חבילות פרסום של קבוצות מאמרים, ואלו, אותם מתווכים, הם אלו שאחראים לגיוס לקוחות שיהיו מעוניינים לפרסם מאמרים שונים במדורים הרלוונטיים.

מדוע פועלים כך רוב האתרים הגדולים? למה להם לשלם עמלת תיווך כזו עבור נציגים שימכרו קישורים יוצאים המשולבים במאמרים מתוך המדורים של האתר? משום שהנציגים האלו חוסכים לאתרים הגדולים לא מעט התעסקות שוטפת מול העסקים השונים שבכוונתם לפרסם: הקפדה על איכות הכתיבה של המאמרים, הקפדה על אורך המאמרים, הקפדה על שמירת זכויות יוצרים, הקפדה על שימוש נאות בתמונות, הקפדה על כך שהתכנים והתמונות מתאימים לאופי האתר ועוד ועוד. (ראו מאגרי תמונות שאתם חייבים להכיר!)

למשל, אתרים הפונים למגזר דתי או חרדי, מקפידים שלא לפרסם תכנים לא צנועים ועל כן עושים שימוש במתווכים אליהם האצילו את סמכות הפרסום, כדי שאלו יוודאו בפועל כי התכנים עומדים בסטנדרטים הדרושים.

מה היתרונות של פרסום באתרים גדולים?

עסקים שנפנים לפרסם באתרים גדולים מאמרי SEO – אותם מאמרים שאמורים לסייע לקידום האתר שלהם באמצעות קישורים יוצאים, נהנים מלא מעט יתרונות:

סמכות ומיץ קישורים שעובר מהאתר הגדול – מקובל להניח כי קישורים מאתרים ברי סמכות מייצרים מיץ קישורים (זהו הביטוי בעגה המקצועית) עשיר יותר לאתר המקושר ולהעביר לו יותר סמכות.

פשטות ביצוע – לרוב, מנהלי האתרים הגדולים האלו מנוסים מאוד בהטמעת מאמרי קידום, והם יצרו מערכת שלמה שמנוסה בזה ויודעת את העבודה. אין ויכוחים על מועד הפרסום, לא צריך לנדנד, להזכיר, לתשאל. זהו עסק לכל דבר שמתפרנס מפרסום המאמרים האלו, ויש לו בהחלט אינטרנט שהדבר הזה יעבוד כמו מכונה.

ידע וניסיון – עובדי האתר הגדול מכירים ומנוסים בעבודת ההטמעה של המאמרים, ולכן כל מיני טעויות כמו שיבוש כותרות או כותרות משנה, הפיכת הקישורים לנופולואו, פספוס של טקסט העוגן הרצוי ועוד – הם לא מנת חלקם.

מהם החסרונות של פרסום מאמרי קידום באתרים גדולים?

לפרסום מאמרים באתרים גדולים לצורך קידום אתרים יש גם לא מעט חסרונות:

רלוונטיות – מאחר שלרוב האתרים הגדולים מפרסמים מאמרי קידום בשלל נושאים, אין רלוונטיות מובהקת בין האתר המקשר לאתר המקושר, ולכן מנוע החיפוש יכול להתרשם שהקישור לא בוצע בצורה לגמרי טבעית.

גם אם האתר המקושר לא נענש באופן מיידי על ידי גוגל על ניסיון לבצע הונאת קישורים, הרי שייתכן שלאחר פרק זמן מסויים, הקישור אינו מייצר את הערך שהיה יכול לייצר קישור מאתר רלוונטי וקשור קשר ישיר עם האתר המקודם. זאת ועוד, מאחר שמן האתר הגדול יוצאים לא מעט קישורים, ערכו של כל קישור כזה, בהתאמה יורד.

מחיר – כדי לפרסם מאמרים באתרים גדולים תצרכו לשלם, ואם מדובר באתרים שהם באמת גדולים וברי סמכות – תצרכו גם לשלם הרבה. יש הטוענים שהמחיר שנדרש בית עסק לשלם עבור פרסום כזה מחזיר את עצמו, אולם בכל זאת, יש לקחת את ההוצאה הזאת בחשבון.

על מה חשוב יהיה להקפיד ברכישה של קישורים מאתרים גדולים?

בכל מקרה, אם אתם נפנים לקדם בצורה אורגנית אתר, כמעט תמיד יהיה כדאי שלא לשים את כל הביצים בסל אחד. פרסום מאמרים באתרים גדולים לצורך יצירת ערך קישורים לאתר המקודם יכולה להיות טקטיקה מובילה בתהליך קידום האתר, אולם איננה יכולה להיות טקטיקה בלעדית. בד בבד עם יצירת קישורים כאלו, חשוב יהיה להקפיד על יצירה של תוכן איכותי באתר, ביצוע אופטימיזציה, ובניית קישורים ממקורות סמכותיים נוספים.

כאשר אתם ניגשים לרכוש קישור מאתר גדול, עיצרו רגע וחישבו: האם פער הקישורים מול המתחרים מצדיק רכישה של קישור כזה? האם מפורסמים באתר הגדול מאמרים בתחומים רלוונטים לתחום שאותו אתם מבקשים לקדם? האם קישור כזה הוא סביר ביחס לפרופיל הקישורים הנוכחי של האתר המקודם? האם תדירות רכישת הקישורים שלכם איננה מצביעה על דפוס פעילות שעלול להצטייר בעיני מנועי החיפוש כחשוד?

בכל מקרה, זיכרו שאין כללי ברזל בקידום אורגני: מה שעובד לאתר אחד יכול שלא לעבוד לאתר אחר, ואם להיות כנים, קישורים מאתרים גדולים לרוב עושים את העבודה.

עוד יכול לעניין אתכם:

מלך הקישורים

מלך הקישורים

דניאל זריהן, מי שעומד מאחורי "מלך הקישורים" - הינו מקדם אתרים וותיק ומוערך בארץ, ועוסק ב-SEO משנת 2009. האתר מלך הקישורים מוקדש כולו לנושא שהוא אחד החשובים בעולם ה-SEO - קישורים חיצוניים.

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

האם קישורים הם כאן כדי להישאר?

לא אחת יכול מי שמתעניין בתחום הזה של קידום אורגני של אתרים, להיקלע לזירת ויכוח דיגיטלית סוערת: האם הקישורים הם כאן כדי

מדריכים נוספים באתר

מדריכים נוספים באותו נושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Buttonחייגו עכשיו